Vår_Sommer Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Jeg er en fyr på 26 år som er rimelig fysisk aktiv, og har trent vekter on/off i noen år nå. Jeg veier 69 kilo for øyeblikket, og er 174 høy. Jeg har fått et problem, nemlig at magemålet har gått veldig opp de siste årene. Jeg har veldig slanke ledd og bratt V-form, da jeg var i tenårene var jeg så liten rundt midjen at jeg kunne holde rundt med bare hendene - da veide jeg rundt 55 kilo. Det rare er at jeg har den samme fettprosenten nå, magemusklene er godt synlige, og det er linjer over det meste av kroppen, og ingen lommer med fett noe sted. Derfor tviler jeg også på at det er snakk om fettansamlinger. Skal prøve å trene vekter seriøst i noen år nå for å øke i muskelmasse - og da hører det til å spise mye. Samtidig er det ganske lite motiverende for treningen å vite at jeg kanskje ødelegger skuldre/midje-forholdet med den. Jeg har nemlig spist ganske mye de siste årene uten å ha trent spesielt seriøst. Ellers har jeg et ganske normalt alkoholforbruk for min alder, 7 enheter i uka, 50/50 øl og vin. Har også hatt problemer med diaré rundt en gang i uka de siste to-tre årene, og det er da problemet har oppstått. Har tatt prøver, men legen kunne ikke se noe utifra dem. Til slutt vil jeg vise til kroppsbygging, siden jeg har tenkt å legge på meg noen kilo. Mange kroppsbyggere har det samme problemet, en svær mage som tyter ut, og sixpack oppå det. Noen har det ikke - Arnold veide jo f. eks. rundt 110 kilo da han konkurrerte, og hadde samtidig et midjemål på rundt 30 tommer. Du _behøver_ altså ikke få oppblåst mage av å spise masse, som han gjorde - det må være noe annet. - Vår_Sommer 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103033-st%C3%B8rre-midjem%C3%A5l/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 selvfølgelig bør det utelukkes at det er hevelser/svulster i magen som kan gi økt midjemål, men dette høres lite sannsynlig ut i ditt tilfelle. Mange kroppsbyggere, og menn som trener styrke, er for dårlige til å trene de skrå magamusklene, som holder midjen sammen. Dette, samtidig med løft der man bruker bukpressen, vil forsterke problemet. Kostholdet bør man passe på; uregelmessige mååltider og stress kan gi mye luft. Kanskje bør man få sjekket kolesterolverdier, noen har arvelig belastning for sentral fedme, noe som ofte kan gjenspiles på høy kolesterol og litt høyt blodsukker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103033-st%C3%B8rre-midjem%C3%A5l/#findComment-594954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.