Gå til innhold

Hvor lang fartstid har du, NHD


hershel_momi

Anbefalte innlegg

hershel_momi

Jeg lurer på hvor mange års erfaring du har som psykiater/lege. Hva er det som gjør at du føler deg kompetent nok til å svare på disse innleggene her? Jeg mener ikke å være uhøflig, er bare nyskjerrig på hva du kan!

Lurer også på om du noen gang er redd for å skrive feil/ at folk skal kunne oppfatte det du skriver på feil måte. Det er jo mange sarte sjeler her inne!!! Du må jo kunne stole såpass mye på deg selv at du vet det du sier er fornuftig.

Hender det noen gang at du "glemmer" at det er folk du jobber med/for? Hender det også at du tar deg selv for høytidlig?

Hva var det som førte til at du svarer på en slik nettside?

Håper jeg ikke er for frekk mot deg, vil bare vite.

Tilslutt: jeg setter pris på at du faktisk svarer folk her. Det er fint å få tips/hjelp fra en profesjonell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg lurer på hvor mange års erfaring du har som psykiater/lege.

S: Jeg er utdannet lege fra UiO 1981. Jeg har arbeidet i psykiatrien fra 1983, og jeg er spesialist i psykiatri fra 1988.

Hva er det som gjør at du føler deg kompetent nok til å svare på disse innleggene her?

S: Jeg mener at jeg er godt oppdatert på de fleste hovedemnene i psykiatrien. Jeg har også en bred praktisk erfaring.

Lurer også på om du noen gang er redd for å skrive feil/ at folk skal kunne oppfatte det du skriver på feil måte?

S: Jeg vet at det alltid er noen som kan oppfatte ting jeg skriver feil. Jeg innser at verden er slik, men jeg er ikke redd for det. Det er uansett umulig å gardere seg mot feilfortolkninger.

Du må jo kunne stole såpass mye på deg selv at du vet det du sier er fornuftig.

S: Ja, det gjør jeg.

Hender det noen gang at du "glemmer" at det er folk du jobber med/for?

S: Nei.

Hender det også at du tar deg selv for høytidlig?

S: Det er det nok noen som mener. Jeg skriver kun det jeg mener er riktig, og jeg mener å ha dekning for det i vitenskapelig litteratur.

Hva var det som førte til at du svarer på en slik nettside?

S: Jeg har alltid ment at dette er en svært viktig del av nåtidens og fremtidens helsevesen. Da Dr. Anker ringte og spurte meg fordi han hadde fått meg anbefalt, trengte jeg ikke lang betenkningstid for å svare ja. Jeg hadde forøvrig noe erfaring fra tildligere nettarbeid på Hieronimus`s nettsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hershel_momi

Jeg lurer på hvor mange års erfaring du har som psykiater/lege.

S: Jeg er utdannet lege fra UiO 1981. Jeg har arbeidet i psykiatrien fra 1983, og jeg er spesialist i psykiatri fra 1988.

Hva er det som gjør at du føler deg kompetent nok til å svare på disse innleggene her?

S: Jeg mener at jeg er godt oppdatert på de fleste hovedemnene i psykiatrien. Jeg har også en bred praktisk erfaring.

Lurer også på om du noen gang er redd for å skrive feil/ at folk skal kunne oppfatte det du skriver på feil måte?

S: Jeg vet at det alltid er noen som kan oppfatte ting jeg skriver feil. Jeg innser at verden er slik, men jeg er ikke redd for det. Det er uansett umulig å gardere seg mot feilfortolkninger.

Du må jo kunne stole såpass mye på deg selv at du vet det du sier er fornuftig.

S: Ja, det gjør jeg.

Hender det noen gang at du "glemmer" at det er folk du jobber med/for?

S: Nei.

Hender det også at du tar deg selv for høytidlig?

S: Det er det nok noen som mener. Jeg skriver kun det jeg mener er riktig, og jeg mener å ha dekning for det i vitenskapelig litteratur.

Hva var det som førte til at du svarer på en slik nettside?

S: Jeg har alltid ment at dette er en svært viktig del av nåtidens og fremtidens helsevesen. Da Dr. Anker ringte og spurte meg fordi han hadde fått meg anbefalt, trengte jeg ikke lang betenkningstid for å svare ja. Jeg hadde forøvrig noe erfaring fra tildligere nettarbeid på Hieronimus`s nettsted.

Takk for svar! Det er fint å vite at du kan det du jobber med. Og at du tar deg tid til å svare på disse innleggene.

Å reparere en sjel kan være veldig vanskelig. Spesielt hvis man ikke har det rette limet.

Håper du aldri glemmer at selv et lite ubetydelig spørsmål kan være svært så viktig for den som spør. Så ta ting alvorlig og svar med både hjertet og hjernen involvert.

Takker igjen for at dette stedet finnes, og at du svarer, selv om de samme spørsmålene kan komme igjen og igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...