Gå til innhold

'Overtidsbetaling' for terapi?


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Opplevde noe rart her forleden! Lurte bare på om det var vanlig praksis med differensiert betaling? Egentlig vet jeg vel at det ikke er DET. Men hvor 'rart' var det egentlig? Jeg ble veldig overrumplet iallefall.

Jeg var hos en terapeut. Betaler egenandel på 170 kr pr time. Det er en psykomotorisk behandling. Kombinasjon av samtale og massasje. Denne gangen ble samtalen litt ivrig og interessant, vi var uenige, og terapeuten glemte tiden, slik at vi gikk nesten 10 minutter over.

Da jeg skulle betale leverte jeg en tohundrelapp, og fikk som svar, at siden det var gått over tiden, så kunne hun likegodt ta 200!

Må si at jeg aldri har fått 'rabatt' når tiden har gått i min disfavør. En gang delte jeg en dobbeltbooket time og betalte full pris tross halv time. (Uten å protestere - den gangen!)

Var jo bare en fillesak. Men jeg KUNNE jo ikke la være å si at det var en merkelig praksis som jeg aldri hadde opplevd maken til. Da fikk jeg høre at 'du skal jo krangle om alt' og så smalt mennesket en tjuekroning i pulten så det smalt. Da skvatt jeg så atjeg holdt kjeft, selv om jeg egentlig hadde lyst til å spørre om jeg ikke egentlig skulle hatt en tikrone også! (hehe).

Har dere også slike artige behandlere? Har ikke mer moro en en lager selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hershel_momi

Jøss, det var en snodig behandler. Sitter hun og teller minutter og sekunder til timen er over? Samt deler minuttene og sekundene på kroner og ører? Kanskje hun rett og slett skulle ha vært en kundbehandler i en bank (he, he). Kanskje har hun valgt feil yrke...

Jeg synes det er feil at en behandler gjør slik. Det stjeler jo litt av det fine med å kunne prate med noen. Naturligvis skal hun jo få betalt for utført arbeid, men i slike tilfeller må man jo være litt mer forsiktig. Snålt av henne å reagere slik (men kanskje innså hun at hun gjorde en feil, og ble sur for at du tok henne på det... folk liker ikke å innse selv at de tar feil...)

Kanskje behandleren din trenger litt terapi selv? Knegg, knegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være fysioterapeutens ansvar å sørge for å avslutte timen til riktig tid. Slik jeg oppfatter situasjonen anser jeg hennes atferd for å være klart uproff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du til en psykomotorisk fysioterapeut med refusjonsrett. Da er det fastsatte lovlige honoraret kr 130,- for en time.

Det er behandlerens ansvar og slutte i tide. Hvis en pasient skulle få et illebefinnende eller noe slikt kan de jo være tvunget til å gå over tiden, men selv da er det uvanlig å ta ekstra betaling.

En time halvert pga dobbeltbooking kan man da ikke ta full pris for.

Høres merkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meningsløs

En ting var at du måtte betale ekstra, en annen ting er kommentaren du fikk!? "Du skal nå krangle om alt"?? Tror ikke jeg hadde følt meg særlig tilpass med å gå til denne personen neste gang... Selvfølgelig er alle behandlere bare mennesker slik som oss andre og kan ha dårlige dager.. Men allikevel hentydet hun at hun syntes du pleier å krangle om alt. Hadde ikke kunnet åpne meg på samme måte etter noe sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Går du til en psykomotorisk fysioterapeut med refusjonsrett. Da er det fastsatte lovlige honoraret kr 130,- for en time.

Det er behandlerens ansvar og slutte i tide. Hvis en pasient skulle få et illebefinnende eller noe slikt kan de jo være tvunget til å gå over tiden, men selv da er det uvanlig å ta ekstra betaling.

En time halvert pga dobbeltbooking kan man da ikke ta full pris for.

Høres merkelig ut.

Jeg kan ikke bruke frikortet mitt hos henne!

Jeg betaler 170 hver gang selv om jeg har frikort. Så hun har vel ikke trygdeavtale tenker jeg.

Hos psykologen og legen betaler jeg jo ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke bruke frikortet mitt hos henne!

Jeg betaler 170 hver gang selv om jeg har frikort. Så hun har vel ikke trygdeavtale tenker jeg.

Hos psykologen og legen betaler jeg jo ikke noe.

Fysioterapi går ikke på frikortet, selv om fysioterapeuten får refusjon. Slik er reglene. Tror det finnes et eget maxbeløp på kr 4.500,- for fysioterapi o.l.

Om du er hos henne ca en klokketime, får hun garantert refusjon. Hun ville gått med underskudd ellers. De som jobber med refusjon har regler for hvor mye de kan ta. For din type behandling er det etter det jeg kjenner til kr 130,- per time. Men du kan jo dobbeltsjekke dette med trygdekontoret før du evt. sier noe.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...