Gå til innhold

Mister meg sjøl føler jeg, Hva skjer ved bråslutt av cipramil


toso

Anbefalte innlegg

Har benyttet cipramil i lengre tid, ... over 6 mnd. - Og har den siste tiden fått en følelse av økt - fravær av meg selv, eller følt meg fjern og ukonsentrert. Samtidig føler jeg at / trur jeg at cipramil fjerner deler av følelsene mine som gjør meg til ett mer begrenset menneske, - om noen forstår, - uansett så er jeg lei, - Har gått på 2 tabl hver dag, - nå trapper jeg ned til 1, og ser hvordan det funker, og gjør det ikke stor forskjell på angsten, dropper jeg ut den i løpet av 1 par uker også, --

Noen med erfaring, - til en som er lei både angsten og konsekvensen av cipramil bruk, ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillian246

hei

jeg har det på omtrent samme måte selv. Har brukt cipramil i snart 9 måneder og føler at det ikke er noen vits lenger. Kanskje man kan bli immun mot antidepresseiver. Jeg er ganske stabil, men jeg føler i likhet med deg at jeg er på utsiden av meg selv. Og så er jeg ganske likegyldig på en måte. Før var jeg deprimert og hadde mye angst, men jeg var hvertfall glad og trist om hverandre, nå klarer jeg ikke være sint eller grine eller noenting. Føler bare at jeg sitter og glor og ikke klarer noenting. Det er egentlig kjipt. Men jeg tror ikke du skal bråslutte med cipramil. Jeg skulle på ferie og glemte medikamentene, var uten tabletter i nesten en uke. Jeg ble kvalm og svimmel, det var ikke moro. Det gjelder å trappe ned.

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Du må trappe ned over noe tid, ta 1/2 tablett i 1-2 uker f.eks.

Min svigerinne var i samme situasjon som deg og sluttet brått etter ett par mnd bruk. Hun fikk følelse av elektrisk støt gjennom kroppen ved plutselige bevegelser. Holdt på å kjøre av veien en gang da hun fikk dette, hun var ute og kjørte bil og skulle se i dødvinkelen.

Du har tatt tabletter så pass lenge at jeg synes du skal være ekstra forsiktig med nedtrappingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er cipramilen som gjør at du føler deg slik. Jeg bruker også cipramil (riktignok bare en tablett om dagen) og jeg har ikke opplevd slike virkninger som du beskriver.

Cipramil skal virke angst og depresjonsdempende. Så jeg tror du bør fortsette, evt. at du kan skifte til et annet preparat (spørre legen om det). Men ihvertfall ikke bråslutte, det er ikke lurt. Snakk med legen om eventuell seponering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg har det på omtrent samme måte selv. Har brukt cipramil i snart 9 måneder og føler at det ikke er noen vits lenger. Kanskje man kan bli immun mot antidepresseiver. Jeg er ganske stabil, men jeg føler i likhet med deg at jeg er på utsiden av meg selv. Og så er jeg ganske likegyldig på en måte. Før var jeg deprimert og hadde mye angst, men jeg var hvertfall glad og trist om hverandre, nå klarer jeg ikke være sint eller grine eller noenting. Føler bare at jeg sitter og glor og ikke klarer noenting. Det er egentlig kjipt. Men jeg tror ikke du skal bråslutte med cipramil. Jeg skulle på ferie og glemte medikamentene, var uten tabletter i nesten en uke. Jeg ble kvalm og svimmel, det var ikke moro. Det gjelder å trappe ned.

Ønsker deg lykke til!

Takker for innspill på mitt spørsmål _ fint med det. Ps

så forresten ut som Lillian hadde lånt kroppen min de siste 9 mnd, - men okay. - Nå har det gått noen dager, - Jeg var 1-2 dager helt uten tabl, -ble rimelig skjelven, - men nå har jeg gått ned fra 2 til 1, uten at angsten har blitt noe særlig værre, -- føler samtidig at jeg kjenner igjen følelsene mine litt mer også. Så så langt har det vært et Greit valg. - Har også fått ny psykolog, - som skal forsøke lære meg noen pusteøvelser, - så får vi se, - : Hovedsaken nå er ihvertfall at jeg ønsker å føle meg litt mer levende igjen ( og ikke så avstumpa som de siste ukene har vært )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...