huufsa Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Hei! Lenge siden jeg har hatt innlegg her nå. Jeg vil oppdatere litt, -mest for meg selv, kanskje... Det har blitt 'belyst' i gruppa jeg går i hvor vanskelig jeg har for å sette fokus på meg selv. Jeg må jobbe med å 'bety noe' for meg selv. Og med å faktisk tro at jeg betyr noe for andre. Det er vanskelig... Derfor er det også vanskelig å tro at noen her egentlig gidder å bry seg om hva jeg skriver, men jeg er jo interresert i hva andre skriver, og hvordan det går med de... -så kanskje...? Jeg fikk 'svart på hvitt', -når jeg fikk lege-erklæring til selvangivelsen nå at jeg er alvorlig syk... "Pasienten har diabetes som er veldig vanskelig å medisinere, grunnet en alvorlig spiseforstyrrelse hun sliter med i tillegg" "Jeg tillater meg å be om at hun får særfradag for dette, da også spiseforstyrrelsen forårsaker økonomiske problemer for pasienten" Hm.. Eller no'sånt.. husker ikke ordrett... Men dette har jeg ikke brydd meg noe om... vet ikke om jeg klarer det heller, men det var tøft å lese det. Rart at jeg ikke betyr mere for meg selv... Ellers syns jeg at det går bedre med meg mentalt, jeg klarer mere, og er mere sosial. Fikk en knekk nå når jeg leste navnet mitt på 'listen over folk som får oppsigelser' om et par uker.. hørte også at denne listen ikke er 'endelig' men... jeg får se... Jeg finner meg jobb... Kanskje det egentlig er positivt... -slippe unna det stresset som er for tiden. Nå fikk jeg skikkelig skrive-dilla, men jeg vet jo hvor kjedelig det er med lange innlegg. Så jeg skal gi meg. *sender sterke vibber og klemmer til kjente og ukjente som måtte trenge det her inne* Husk å ta vare på dere selv, alle sammen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103135-om-%C3%A5-se-seg-selv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
fudge Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Hei vennen! Jeg syns det høres riktig og viktig ut det de andre i gruppen din påpeker.. DU skal bety noe for DEG! Fordi DU er viktig! Ikke bare for andre.. ikke for å tilfredsstille andres ønsker, men for huufsa! Det må læres, det å være viktig i egne øyne. Det er ikke så lett! Jeg kjenner meg godt igjen. Å ta vare på seg selv er ikke alltid enkelt, men det er viktig! DU er viktig! Jeg tror ikke det kan sier for ofte... Du er en fantastisk flott dame, huufsa. Og du skriver så godt! Det er alltid så lett å se at du virkelig jobber i det du skriver! Jeg håper...nei... Du VIL lære å ta vare på deg selv, fordi du er viktig å ta vare på - både fysisk og psykisk. Diagonsen din må tas hensyn til, fordi den er viktig, fordi det er deg! Og du.. jeg leser _alltid_ innleggene dine, og jeg får _alltid_ noe ut av dem, selvom jeg ikke alltid svarer deg. Du skriver så godt! *masse klemmer til deg* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103135-om-%C3%A5-se-seg-selv/#findComment-593244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solvelv Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Jeg synes det er spesielt koselig å lese innleggene dine, jeg huufsa. For deg har jeg liksom kjent lenge, og du betyr mye for meg! Når du skriver så tenker jeg på det som ligger bak reaksjonene våre. For meg har det alltid blitt lettere å takle konsekvensene når jeg vet hvorfor det er slik. Når man blir utsatt for overgrep, så er man tvunget til å fjerne seg fra smerten. Og i ettertid legger man lokk på følelsene. Problemet er bare at når man legger lokk på de vonde følelsene, så legger man også lokk på de gode følelsene. Godt kan ikke eksistere uten det vonde, og omvendt. Derfor blir det også vanskelig å være glad i seg selv. Fordi det innebærer at man må lette litt på lokket, og da kommer også de vonde følelsene. Derfor blir man følelsesløs - det er en av konsekvensene av overgrep. Og ha denne evnen reddet sjela fra å gå i stykker under overgrepene. Det er en forsvarsmekanisme. Det er bare det at i dag er denne forsvarsmekanismen uhensiktsmessig. Du trenger den ikke lengre. Du er trygg nå. Og når man lærer seg å stå i alle følelsene sine (åpne lokket), så blir man også mer glad. I seg selv og andre. Det vanskelige er å finne alle bruddstykkene, slik at man har en vei å gå videre på, slik at man til slutt blir et helt og lykkelig menneske. Og dit kommer du, huufsa. Jeg har greid det, og da kan du også greie det! Mange klemmer fra Solvelv 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103135-om-%C3%A5-se-seg-selv/#findComment-593985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rovjan Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103135-om-%C3%A5-se-seg-selv/#findComment-594296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.