Gå til innhold

fyllenerver..


Rime

Anbefalte innlegg

har stått på 75*3 mg efexor over en periode,trapper nå ned for å evt prøve en annen medisin.uansett,jeg får skikkelig "angst" eller noi som jeg kaller det etter jeg har drukki.dette er spesielt om jeg ikke sover hjemme ,men på sofa etter nachspiel.våkner og er dritredd fordi jeg må komme meg hjem,ta bussen,ser helt på trynet ut osv.jeg veit det er naturlig å ha fyllenerver men kan disse fortsterkes når man fra før sannynligvis har angst/panikkangst.?

hvordan takler man dette,bortsett fra å slutte å drikke,er jo ung så blir endel rangling..men ødelegger litt at det blir så "noi" dagen etter...

ble kanskje litt usammenhengende men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er viktig å drikke mye vann, mange av bivirkningene til fylla kommer av dehydrering.

Har noen venninner som sverger til Zyrtek. De tar et par tabletter før de begynner å drikke. De sier det hjelper.

Zyrtek får du kjøpt på apoteket uten resept, det er egentlig en allergipille.

Ellers kan det hjelpe å sove lenge.

Moralisering: Når en har psykiske problemer og bruker medisiner bør en være litt forsiktig med alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Det er viktig å drikke mye vann, mange av bivirkningene til fylla kommer av dehydrering.

Har noen venninner som sverger til Zyrtek. De tar et par tabletter før de begynner å drikke. De sier det hjelper.

Zyrtek får du kjøpt på apoteket uten resept, det er egentlig en allergipille.

Ellers kan det hjelpe å sove lenge.

Moralisering: Når en har psykiske problemer og bruker medisiner bør en være litt forsiktig med alkohol.

Psykologen min sier at depresjon+ADmedisiner+alkohol=

GIFT for psyken!

Drikk med måte.

Slutt av tidligere på kvelden, gå over til vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det skjære vanvidd å blande medisiner med alkohol. Alkohol virker uansett negativt inn på psyken...og du blir både mer engstelig og mere deprimert av det.

Men sammen med medisiner, så kan det være direkte farlig for deg.

Nå vet jeg ikke noe om den typen medisin du tar, men dette er det som er hovedregelen: bland ikke medisiner med alkohol.

Hvis du allikevel ønsker å drikke, er måtehold tingen, dersom du fra før har psykiske problemer som du bruker medisiner for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykologen min sier at depresjon+ADmedisiner+alkohol=

GIFT for psyken!

Drikk med måte.

Slutt av tidligere på kvelden, gå over til vann!

hm..er relativt ung så.festing blir vel en del av livet.eller,er det.alt annet blir fort kjedelig.heh..legen min sier ikke no spes på at jeg drikker så mulig han er redd for å ta fra meg den gleden.dunno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm..er relativt ung så.festing blir vel en del av livet.eller,er det.alt annet blir fort kjedelig.heh..legen min sier ikke no spes på at jeg drikker så mulig han er redd for å ta fra meg den gleden.dunno.

Bare pass på måtehold, så går det nok allikevel bra, dette. Du bør ikke drikke deg full, mens du går på andre medisiner. Ellers så er det viktig med vann pga dehydrering, som Soleil også sa noe om. Så får du det bedre, dagen derpå. (Og dette gjelder også ved måtehold).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jake1365380469

hm..er relativt ung så.festing blir vel en del av livet.eller,er det.alt annet blir fort kjedelig.heh..legen min sier ikke no spes på at jeg drikker så mulig han er redd for å ta fra meg den gleden.dunno.

Forstår jo det.

er bare 23 selv.

Men det er farlig å drikke mye med depresjon.

Kunsten er å begrense det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jo det.

er bare 23 selv.

Men det er farlig å drikke mye med depresjon.

Kunsten er å begrense det

ja..merker det..enten blir kvelden topp eller skikkelig dårlig..hadde en veldig dårlig kveld igår.skal så forbannalite til,bare en dårlig kveld så får jeg tanker om at jeg ikke vil leve mer.er vel utrolig svak sikkert.men festing blir liksom det eneste å glede seg til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja..merker det..enten blir kvelden topp eller skikkelig dårlig..hadde en veldig dårlig kveld igår.skal så forbannalite til,bare en dårlig kveld så får jeg tanker om at jeg ikke vil leve mer.er vel utrolig svak sikkert.men festing blir liksom det eneste å glede seg til..

Men de tingene som ellers skjer på festen, da, med forholdet til de andre menneskene der, er ikke det minst like viktig som den alkoholen man dytter i seg? Moro og humor kan gi oppsving i humøret like så mye som det alkoholen gjør, ja i ditt tilfelle, i enda mere grad.

Og så er det farlig å begynne å tenke slik du gjør, av flere årsaker. Det er mang en alkoholiker som er blitt "født" ut av samme tankegangen, at det å drikke var det eneste som de fikk å glede seg over. En depresjon varer vanligvis bare en begrenset periode av ditt liv.

Alkoholproblemer kan vare livet ut.

Det er ikke det samme som å si at du har alkoholproblemer fordi du liker å ta deg en fest, men det er svært ofte sammenheng mellom depresjon og alkoholmisbruk. Jeg har jo også vært ung en gang (nå høres det jo ut som om jeg er en olding) og da likte jeg også å feste.

Og festing innebar alkoholkonsum. Så jeg forstår tankegangen, men det er allikevel farlig å blande medisiner med alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de tingene som ellers skjer på festen, da, med forholdet til de andre menneskene der, er ikke det minst like viktig som den alkoholen man dytter i seg? Moro og humor kan gi oppsving i humøret like så mye som det alkoholen gjør, ja i ditt tilfelle, i enda mere grad.

Og så er det farlig å begynne å tenke slik du gjør, av flere årsaker. Det er mang en alkoholiker som er blitt "født" ut av samme tankegangen, at det å drikke var det eneste som de fikk å glede seg over. En depresjon varer vanligvis bare en begrenset periode av ditt liv.

Alkoholproblemer kan vare livet ut.

Det er ikke det samme som å si at du har alkoholproblemer fordi du liker å ta deg en fest, men det er svært ofte sammenheng mellom depresjon og alkoholmisbruk. Jeg har jo også vært ung en gang (nå høres det jo ut som om jeg er en olding) og da likte jeg også å feste.

Og festing innebar alkoholkonsum. Så jeg forstår tankegangen, men det er allikevel farlig å blande medisiner med alkohol.

jau.hmm.vanskelig å finne noen grunn til å ikke skulle.men klart,samholdet med andre er jo såklart bra..har hatt problemer med stoff før,så ser litt i perspektiv at dette muligens er samma ting,bare i form av alkohol..grunnen er vel den samme trur jeg.men ..vanskelig å finne noe annet å gjøre i helgene annet enn å bli sittende hjemme.og det blir jeg om ikke tristere av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jau.hmm.vanskelig å finne noen grunn til å ikke skulle.men klart,samholdet med andre er jo såklart bra..har hatt problemer med stoff før,så ser litt i perspektiv at dette muligens er samma ting,bare i form av alkohol..grunnen er vel den samme trur jeg.men ..vanskelig å finne noe annet å gjøre i helgene annet enn å bli sittende hjemme.og det blir jeg om ikke tristere av..

Det er jo ingen som sier at du skal bli sittende hjemme, det har (nesten) ingen godt av. Det er fint å gjøre noe sammen med andre. Mange som har hatt problemer i forhold til enten alkohol eller stoff, depresjoner, nedstemthet, angst, kan ha veldig nytte av forskjellige former for fysisk trening/aktivitet.

Hva med bowling, svømming, ballsport osv? Og hvem sier at man må drikke for å kunne feste og ha det fint sammen med kamerater? Hvis man ikke kan det, så er det kanskje på tide å skaffe seg noen nye kamerater som man kan det med?

Er sikker på at hvis du forklarer dette for kameratene dine, så vil de skjønne det. Og gjør de ikke det, så er det ikke gode nok venner allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen som sier at du skal bli sittende hjemme, det har (nesten) ingen godt av. Det er fint å gjøre noe sammen med andre. Mange som har hatt problemer i forhold til enten alkohol eller stoff, depresjoner, nedstemthet, angst, kan ha veldig nytte av forskjellige former for fysisk trening/aktivitet.

Hva med bowling, svømming, ballsport osv? Og hvem sier at man må drikke for å kunne feste og ha det fint sammen med kamerater? Hvis man ikke kan det, så er det kanskje på tide å skaffe seg noen nye kamerater som man kan det med?

Er sikker på at hvis du forklarer dette for kameratene dine, så vil de skjønne det. Og gjør de ikke det, så er det ikke gode nok venner allikevel.

hm..skrev ett innlegg til her,små bagateller...

trenger nok noen til å sparke meg i ræva egentlig.har altfor lett til å bare la meg trekke ned.

venner ja..vel,har jo skifta miljø totalt for å komme under evt fristelser av stoff..og når man står nesten uten venner så blir det fort at man tar det man får.hm..bedre enn å ikke ha noen,men det blir jo såklart ikke like dypt.men altså,jeg skal ikke klage,jeg har jo noen ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm..skrev ett innlegg til her,små bagateller...

trenger nok noen til å sparke meg i ræva egentlig.har altfor lett til å bare la meg trekke ned.

venner ja..vel,har jo skifta miljø totalt for å komme under evt fristelser av stoff..og når man står nesten uten venner så blir det fort at man tar det man får.hm..bedre enn å ikke ha noen,men det blir jo såklart ikke like dypt.men altså,jeg skal ikke klage,jeg har jo noen ok.

Hva med å melde deg inn i en forening eller noe? Noe du kunne ha interesse for? Da kan man få sunne venner. Er ikke verdt å ha venner som vil trekke en ned, utfordringen ligger i å få venner som vil trekke en opp!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...