Gå til innhold

Medisinsk spørsmåøl


Gjest skytt

Anbefalte innlegg

Gjest skytt

Hei

Jeg er nå litt forvirret etter og ha vært hos fastlegen min. Derfor spør jeg nå om råd ifra andre.

Jeg har brukt Seroxat i lang tid, og det har fungert veldig bra. Har prøvd og seponere flere ganger uten gode resultat. Går på 60 mg. om dagen. Bakdelen er at jeg har lagt på meg veldig. Etter samtale med min fastlege ville han at jeg nå skulle seponere alt på 6 dager, ha så to uker opphold uten medisin, for deretter og prøve Aurorix etterpå.

Nå har denne første uken nesten gått og jeg føler meg allerede nedfor, lett for og gråte osv.. Er vel også litt redd for og gjøre ting jeg tidligere har gjort men ikke ønsker igjen.

Skal reise på to uker ferietur til syden på søndag og lurer på om det egentlig er bra og være uten medisin da, eller kanskje ødelegger jeg en etterlengtet ferie for meg og familien min hvis jeg gjør som legen sier.

Hva skal jeg gjøre????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hershel1365380410

Jeg har dessverre ikke noen erfaringer med dine medisiner. Jeg tenkte bare på at du skal reise på ferie. Ta medisinene dine som du er vant med. Ville ihvertfall jeg ha gjort. Du vet hvordan du har det MED medisiner men ikke uten. Det er ikke trivelig å være på ferie og gå rundt å være redd for at noe skal skje (jeg tenker på hvordan du kommer til å forandre deg uten medisiner). Kan du ikke utsette seponering til etter ferien? Når du kommer hjem igjen er det jo også lettere å ha kontakt med lege i tilfelle du trenger råd om medisinering. Nyt ferien din, og ta medisinene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en fryktelig rask nedtrapping?

Uansett ville jeg ha ventet med å seponere til etter ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Samme hva du gjør, vent med seponering til etter ferien!

Det er lettere å takle de seponeringsproblemene som (kanskje) kommer når en er hjemme hos seg selv. Det er mye verre å slike med slike ting når en skal ha det hyggelig.

Både Seroxat og Efexor (om jeg har gått på) er kjent for å være vanskelige å slutte med. En må rett og slett TÅLE å utsette seg for seponeringsproblemene. Det er eneste måten å få sluttet på. Begynner en igjen hver gang, må en allikevel gjennomdet samme neste gang.

Jeg opplevde øket angst og uro, irritasjon, voldsom ubalanse. Meget ubehangelig, men det er DA en må holde ut og ikke begynne med pillene igjen. Plagene avtar sakte og sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...