Gå til innhold

Endelig avklaring!


ulva

Anbefalte innlegg

Så har jeg endelig fått en avklaring. Den var bare helt annerledes enn jeg hadde trodd. Jeg har ikke enten det eller det, men begge deler. Jeg sliter med både dissosiasjoner og schizofreni, mener psykiateren min. Så vet jeg det. Omsider. Men jeg føler meg ikke så lettet som jeg hadde trodd jeg skulle, bare litt trist og sint. Det føles som om det var hans skyld, alt sammen. Hvorfor kunne han ikke ha vært slurvete og satt en annen tilfeldig diagnose med en gang, istedenfor å være tålmodig inntil han ikke lenger er i tvil?

Men nå kan jeg gå videre. Nå vet jeg hva jeg kjemper mot. Endelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Jeg får ikke helt tak i hva dette ER for noe snart jeg?

DU høres jo så oppegående ut slik du tenker om egen situasjon. Hvordan kan DU være schizofren på en måte. Du forteller jo om rare tanker og opplevelser, men du skriver jo så 'normalt'.

Jeg har på en måte bestandig trodd at en så på folk at de var schizofrene eller at en merket det umiddelbart, at de var syke på sinnet.

Der kan en se hvor mange fordommer en har, selv om en er psyk selv! Den eneste en kan skjønne er det lille en har følt på egen kropp.

Slike tanker gjør det lettere for meg å skjønne at folk ikke TROR at jeg feiler noe heller. Når jeg går ut i dagen og fremstår som verdens mest oppegående. Mens jeg hjemme er et hysterisk, nervøst vrak som ikke orker å gjøre den minste lille ting i huset.

Lykke til videre, Ulva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rovjan

Legger meg og alt er i orden. Som et tastetrykk senere har jeg sunket maaaange hakk!

Snur meg bort fra typen å ligger å snufser for meg selv. Vil være ifred,men ikke egenelig likevel. Blir forbanna på -han- fordi.....hvorfor enkli?? Fordi noen -andre- har vært jævli med meg????

Det skjer som et tastetrykk! Helt uten gyldig grunn. Helt uten....noe! Klaustrofobi!

Åsså blir jeg bare ennå verre fordi jeg VIL IKKE VÆRE SÅNN!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rovjan

Legger meg og alt er i orden. Som et tastetrykk senere har jeg sunket maaaange hakk!

Snur meg bort fra typen å ligger å snufser for meg selv. Vil være ifred,men ikke egenelig likevel. Blir forbanna på -han- fordi.....hvorfor enkli?? Fordi noen -andre- har vært jævli med meg????

Det skjer som et tastetrykk! Helt uten gyldig grunn. Helt uten....noe! Klaustrofobi!

Åsså blir jeg bare ennå verre fordi jeg VIL IKKE VÆRE SÅNN!!!

woooops.....feil tast! ingen kontroll på tastetrykka mine som sagt....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du medisiner som hjelper, da, nå når du vet hva du kjemper mot? Har forstått det slik at scizofreni er noe man må kjempe mot hele resten av livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du medisiner som hjelper, da, nå når du vet hva du kjemper mot? Har forstått det slik at scizofreni er noe man må kjempe mot hele resten av livet?

Jeg går på anti-psykotika, og det hjelper. Dessverre gjør det meg også veldig deprimert, men jeg går på anti-depressiva også. Jeg kommer nok til å slite resten av livet, men jeg er heldigvis en av de som har et godt utgangspunkt. Prognosen er god for de som ikke blir dårligere enn meg. Men jeg har selvsagt ingen forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går på anti-psykotika, og det hjelper. Dessverre gjør det meg også veldig deprimert, men jeg går på anti-depressiva også. Jeg kommer nok til å slite resten av livet, men jeg er heldigvis en av de som har et godt utgangspunkt. Prognosen er god for de som ikke blir dårligere enn meg. Men jeg har selvsagt ingen forsikring.

Kanskje det allikevel vil ordne seg for deg, da, med riktig medisin og at du får riktig behandling. Så må du lære deg å leve med en kronisk sykdom, slik som jeg også må. Min sykdom finnes det ikke behandling for, hverken medikamentelt eller på annen måte. Jeg kan fint leve med det, dersom jeg bare får ordentlig tilrettelegging.

Kanskje det også er noe som du skal ha og har krav på: tilrettelegging i forhold til arbeide og annet. Fordi du har et handikapp. Scizofreni er (ettersom jeg har skjønt) en kronisk, genetisk sykdom. Så du kan få god tilretteleggingstiltak, og se at hverdagen din blir en helt annen og langt mindre slitsom enn den har vært fram til nå?

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...