Gå til innhold

Er det vanlig å ville være alene?


Gjest den slitne mora

Anbefalte innlegg

Gjest den slitne mora

Situasjonen er slik:

Jeg er gift med en mann jeg er veldig glad i, men som er mye borte (2-4 dager hver uke) i forbindelse med jobb. Vi har to små barn som går halv tid i barnehage. De dagene arbeider jeg som selvstendig i et yrke der jeg gir mye omsorg.

Den siste tiden har jeg vært svært nedstemt, hatt lite tiltakslyst og følt meg lite tilfreds. Jeg er veldig overvektig (50kg), men er i gang med omlegging av kostholdet.

Det som bekymrer meg litt er at jeg unngår så mye som mulig kontakt med andre. Jeg fantaserer om å kunne være helt alene på ei øde hytte. JEg unngår å ta kontakt med venner. Jeg orker knapt snakke med mannen min.

Regner vel med at jeg har en lett depresjon, men jeg lurer bare på om det er vanlig å ønske å være så fullstendig alene. Er det noe som går over?

sliten hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jake1365380469

for det første; 50kg-overvektig?

Det høres ut som du rett og slett er litt utbrent, og trenger tid for deg selv.

Selv er jeg svært kontaktsyk når jeg er nedfor, men lik deg orker jeg ikke nødvendigvis å snakke med noen, ta tlf. osv.

Prøv å finn ut hva som sliter deg, og om du er trøtt og lei av noe bestemt. Da kan du kanskje komme noe videre!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magna

for det første; 50kg-overvektig?

Det høres ut som du rett og slett er litt utbrent, og trenger tid for deg selv.

Selv er jeg svært kontaktsyk når jeg er nedfor, men lik deg orker jeg ikke nødvendigvis å snakke med noen, ta tlf. osv.

Prøv å finn ut hva som sliter deg, og om du er trøtt og lei av noe bestemt. Da kan du kanskje komme noe videre!

:)

Ja. Det husker jeg godt i den fasen av livet som du er i.

Fortsatt trenger jeg utrolig mye tid for meg selv....vi er veldig forkjellige på det med å være sosiale vi mennesker....

Pass på at du tar hensyn til den delen av deg som vil være i fred....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da det går over

Kjenner meg godt igjen i det du beskriver,har hatt mange depresjoner og er jeg langt nede er det best å være alene.

Jo da jeg murer meg inne og vil ikke ha kontakt med andre

så du er ikke alene med å ha det sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agine

Det er helt vanlig. Har hatt det sånn lenge. Har store oppgaver i livet og det kreves mye av meg, ofte orker jeg ikke ta telefonen, åpne døra eller ta kontakt med noen. Det er vel ikke bare sykt, det er jo en måte å hente seg inn på også.....?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...