Gå til innhold

depresjon/angst


rick80

Anbefalte innlegg

Sliter med depresjon og angst for tiden. Jeg har tidligere vært sykemeldt over lengere tid for dat samme, men fikk behandling som jeg følte hjalp. Nå har jeg derimot falt tilbake til de gamle tankemønsterene mine igjen. Jeg blir lett nervøs i kroppen og jeg har tanker om at få/ingen liker meg. Jeg føler at det alltid er jeg som må ta kontakt med vennene mine og aldri de som tar kontakt med meg. Jeg forsøkte et farlig ekspriment nylig, der jeg bestemte meg for ikke å ta kontakt med beste vennen min før han tar kontakt med meg og det har gått to uker siden sist vi pratet sammen. Det er det lengste jeg kan huske. Tror kanskje han har gått lei meg. Jeg er helt fortvilet og vet ikke hva jeg skal gjøre. Går til behandling som jeg ikke føler hjelper. Tror mer og mer at tankene mine om at jeg er lite likt stemmer. hva skal jeg gjøre? Jeg orker ikke å ha det sånn lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jake1365380469

Det går an å bli overfølsom, og småparanoid av slike ting du beskriver.

Kjenner meg igjen.

Men hva driver bestekompisen din med? Er han mye på farten, jobb og skole osv...?

Kan det være han ikke har god nok tid?

Det er veldig vanlig å grave seg ned i slike tanker du beskriver, når en sliter med depresjon og angst.

Alt blir så mye verre og vanskelig enn det det faktisk er.

Hva tror du har gjort deg deprimert og engstelig?

Bruker du medisin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Alt det du forteller hører til en depressiv tilstand tror jeg.

Kjenner meg igjen!

Jeg heller tør ikke tro på at andre egentlig liker meg. Selv om de sier det med rene ord.

Innbiller meg at det bestandig er meg som ringer og foreslår ting. INGEN ringer meg. Føler jeg når jeg er down.

Men hvis jeg tenker meg om, så er det ikke helt sant. Og de som IKKE ringer har lignende problemer som meg, og jeg HØRER jo at de blir glad når jeg ringer.

Så hold fast på den tanken, at det er depresjonen som snakker til deg, og ikke fornuften, når du tenker slike negative tanker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da minner om depresjon dette

Men ta kontakt med din venn,

Du hører vel på tonen da han svarer om han blir glad da du tar kontakt og det gjør han sikkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...