Gå til innhold

min venninne har blitt voldtatt

Anbefalte innlegg

TrudeT1365380515

Jeg fikk for noen dager siden vite at min beste venninne ble voldtatt for et år eller to siden. Hun har ikke sagt det til noen av sine nærmeste venner eller familien. Hun har nevnt det til noen av kjærestene sine, men de har enten blitt sinte på henne eller stumme. Jeg vil så gjerne hjelpe henne, men vet ikke hvordan. Noen tips? Jeg har prøvd å få henne til å fortelle det til sin mor, men det vil hun ikke. Jeg har ikke lyst til å gå rundt med en sånn hemmelighet, men vil ikke si noe heller i frykt for at hun vil bli skuffet og sint på meg. Jeg kunne seriøst trenge noen gode råd, både for meg og henne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103311-min-venninne-har-blitt-voldtatt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Synes det er kjempe fint av deg å være der for henne. Og du gjør en kjempe jobb nettopp bare ved å være der som en god og trygg venn.

Det beste rådet er nok å hjelpe venninen din til å ta kontakt med fagpersoner. Går dere på skolen er helsesøster en det går ann å snakke med. Hun har taushetsplikt, og har kjennskap til hvliken hjelp som finnes på stedet.

Det kan være lettere å fortelle hva som skjedde til en utenforstående. Og helsesøster kan være når venninnen din forteller det til sin mor.

Du kan også selvfølgelig ta kontakt med helsesøster på skolen, og be om råd der.

Lykke til!

TrudeT1365380515

Hei

Synes det er kjempe fint av deg å være der for henne. Og du gjør en kjempe jobb nettopp bare ved å være der som en god og trygg venn.

Det beste rådet er nok å hjelpe venninen din til å ta kontakt med fagpersoner. Går dere på skolen er helsesøster en det går ann å snakke med. Hun har taushetsplikt, og har kjennskap til hvliken hjelp som finnes på stedet.

Det kan være lettere å fortelle hva som skjedde til en utenforstående. Og helsesøster kan være når venninnen din forteller det til sin mor.

Du kan også selvfølgelig ta kontakt med helsesøster på skolen, og be om råd der.

Lykke til!

tusen takk for hjelpen. Jeg har ikke fått pratet ordentlig med henne om det ennå, siden hun fortate det til meg på fest. Så jeg er nødt til å gjøre det først. Er liksom bare så synd at hun har brent seg med å fortelle dette til noen idiotiske gutter, som sikkert igjen har gjort at hun ikke har fortalt det til noen av sine nærmeste... Det er helt klart at hun legger skylden på seg selv, og det tror jeg har mye med de guttene å gjøre når de ikke har trodd henne: (

Gjest Rovjan

du kan ringe lege å høre hva du kan gjøre,evt et krisesenter eller noe sånn. Mentalhelse-telefon eller noe sånn..??

Ellers så bare vær der for henne. Ikke press henne,men å la henne vite at du er der å hun kan stole på deg. Ta henne seriøst.

Du kan jo -prøve- få henne til lege. Men -hør- på henne..

TrudeT1365380515

du kan ringe lege å høre hva du kan gjøre,evt et krisesenter eller noe sånn. Mentalhelse-telefon eller noe sånn..??

Ellers så bare vær der for henne. Ikke press henne,men å la henne vite at du er der å hun kan stole på deg. Ta henne seriøst.

Du kan jo -prøve- få henne til lege. Men -hør- på henne..

Takk for hjelpen... Det er så greit å få litt veiledning : ) tenkte jeg skulle kontakte en helsesøster etterhvert.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...