Gå til innhold

Angst - noen spørsmål


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Kjæresten min har angst og går på zoloft og tolvon. Han lever helt i sin egen verden. Han må sove 8 timer hvis ikke blir han helt utafor, han må legge seg kl 0100 og da må det være ro. Han tør ikke finne på forskjellige ting osv. Jeg føler meg litt slem siden jeg skriver dette, men dette begynner å slite på meg. Vi har ikke hatt sex siden januar og han er overhodet ikke interessert i det. Vil helst ikke snakke om dette. Sier alt blir bra når han slutter på medisiner. Er det ingenting å gjøre med dette??? Begynner å bli fortvilet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Medikamentene kan føre til nedatt sexlyst og spesielt tolvon kan føre til tretthet.

Kanskje han skal ta opp bivirkningene med legen. Kanskje dosene er for høye?

(Regner med at han jevnlig tar blodprøver)

Det kan til tider være tungt å være sammen med personer med psykiske problemer.

Hvis du trenger noen å snakke med kan du kontakte , Mental Helse, Kirkens SOS, en prest, sosialarbeider, helsesøster, bedriftslege, lege eller lignende.

Det burde vært mye bedre tilbud til pårørende. De får mye å slite med samtidig som de er de viktigste personene rundt den syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kjenner meg veldig igjen i dette. Det er frustrerende som soleil sier, å være nærmeste pårørende, å være den som kjenner situasjonen best, men ikke ha noe opplegg rundt seg, noen å snakke med osv. Min erfaring er at det viktigste er å sørge for å gi kjæresten så mye trygghet som man er i stand til å gi. Sørg også for å ha noen rundt deg som du kan snakke fortrolig med om hva du føler, uten at kjæresten føler at du snakker bak ryggen hans.

Hilsen terbraa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...