Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en mann på 42 år, som i den senere tid har fått en skikkelig plage å hanskes med.

Hos hudlege har jeg tidligere fått konstatert sterk nikkelallergi + endel andre allergier. Dette har gitt seg utslag i utslett på bl a leggene. Ved kløe her har nok kløfingrene senere spredd seg til armer, bryst, mage. Ikke verre der enn at jeg holder det i sjakk med Kenacutan, Flutivate, Hydrokortison + allergitabletter. I tillegg bruker jeg en fuktighetskrem: Locobase Repair. Problemet i den senere tiden er ansiktet. Nå har det også spredd seg opp ovenfor øynene mot pannen som muligens også kan være forårsaket av bruk av nikkelholdige (?) solbriller. Kløen har medført at håret på halve øyenbrynet nesten er klødd vekk. Huden blir rød med vabler og skjellaktig. Tar på Locobase repair flere ganger om dagen. Har tidligere både brukt flutivate og Hydrokortison i ansiktet, men har hørt at det kan være uheldig. For å slippe å klø for mye på det holder jeg ofte et fryseelement fra fryseren over utslettet, men jeg blir "deppa" over utviklingen. Frykter at jeg blir seende riktig så udelikat ut etterhvert hvis det utvikler seg videre. Hadde det bare ikke kommet i ansiktet... En annet problem som følge av dette er søvnbesvær. Det svir/klør for mye til at jeg klarer å få en god natts søvn.

Jeg får vel snart en time hos hudlege igjen, men i mellomtiden må jeg ha noen akuttsvar. Hva kan jeg gjøre med denne plagen? Kan jeg bli bra igjen? Og hvordan kan en slik plage blusse opp nå - jeg er tross alt 42 år.

Med håp om et lindrende svar..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103419-nikkelallergi-i-ansiktet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...