Gå til innhold

Lengde på terapi


Gjest viola

Anbefalte innlegg

Gjest viola

Hvor lenge er det vanlig og gå i terapi før en blir bedre?

hvordan vet en om terapien gjør nytte?

Hva er den beste behandling for sosial fobi?

Jeg er i et attføringsopplegg. Streng tatt føler jeg at jeg ikke er frisk nok til å studere til tider. Men psykiateren min mener at det å gå hjemme vil være skadelig for bedringen min.

hvordan løser jeg dette problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvor lenge er det vanlig og gå i terapi før en blir bedre?

S: Det kommer an på diagnosen. Med medisiner og kogitiv terapi bør en være bedre for en sosial fobi etter tre måneder.

Hordan vet en om terapien gjør nytte?

S: En har mindre symptomer og høyere funksjonsnivå.

Hva er den beste behandling for sosial fobi?

S: Seroxat og kognitiv terapi i kombinasjon.

Jeg er i et attføringsopplegg. Streng tatt føler jeg at jeg ikke er frisk nok til å studere til tider. Men psykiateren min mener at det å gå hjemme vil være skadelig for bedringen min. hvordan løser jeg dette problemet?

S: Du følger psykiaterens kloke råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pannekake

Jeg kan bare svare for meg selv og mine erfaringer med terapi. Jeg kom etterhvert til et punkt hvor jeg følte meg tom, altså jeg hadde mer å si eller "gi", og var lei av alt som het terapi. Jeg tenkte: Dette klarer jeg like godt på egenhånd. Det har gått over all forventing i årene etter terapi.

Jeg tror at å eksponeringsterapi kan være nyttig for å bli kvitt sosial angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...