Gå til innhold

Hva er dette da?


Mica

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 24 år som prøver å bli gravid.

Sluttet med p- pillen 6. august, og fikk mensen etpar dager etter. Neste mens kom 13. september, og varte til 17. september.

Etter det har jeg hatt en rar følelse på høyre side i magen, og hatt ømme bryster.

Tok en negativ graviditetstest 21. oktober, da var jeg 10 dager over tiden. Ikke noe mens kom, så jeg testet også negativt 28. oktober.

Så, på fredag (den 17.) testet jeg positivt med Clear Blue det var en svak strek, men den var der! Da var jeg 37 dager over tiden. For "sikkerhets skyld" tok jeg en ny test i dag, og den var også positiv med en svak strek!

Men så plutselig oppdager jeg nå at jeg har fått blødninger!!

Hva er dette da? Kan det være mensturasjon nå etter så lang tid? Og hvorfor viser testen positivt? Jeg vet at det kan være litt uregelmessig etter man slutter med p- piller men det har alltid vært regelmessig tidligere.

Håper noen kan svare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er en jente på 24 år som prøver å bli gravid.

Sluttet med p- pillen 6. august, og fikk mensen etpar dager etter. Neste mens kom 13. september, og varte til 17. september.

Etter det har jeg hatt en rar følelse på høyre side i magen, og hatt ømme bryster.

Tok en negativ graviditetstest 21. oktober, da var jeg 10 dager over tiden. Ikke noe mens kom, så jeg testet også negativt 28. oktober.

Så, på fredag (den 17.) testet jeg positivt med Clear Blue det var en svak strek, men den var der! Da var jeg 37 dager over tiden. For "sikkerhets skyld" tok jeg en ny test i dag, og den var også positiv med en svak strek!

Men så plutselig oppdager jeg nå at jeg har fått blødninger!!

Hva er dette da? Kan det være mensturasjon nå etter så lang tid? Og hvorfor viser testen positivt? Jeg vet at det kan være litt uregelmessig etter man slutter med p- piller men det har alltid vært regelmessig tidligere.

Håper noen kan svare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Det er ikke så lett å si, men det er muligheter for at du ihvertfall har vært gravid en liten stund. Du besriver ikke hva slags blødning du har , om du blør mye eller kun litt. I verste fall er det en begynnende abort, i beste fall er du fremdeles gravid og har en liten blødning som ikke har noen konsekvenser. Jeg synes du skal gå til en lege, spørre om du kan bli undersøkt, evt. få sjekket Hcg-nivået ditt og ta en ny gravitest. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Det er ikke så lett å si, men det er muligheter for at du ihvertfall har vært gravid en liten stund. Du besriver ikke hva slags blødning du har , om du blør mye eller kun litt. I verste fall er det en begynnende abort, i beste fall er du fremdeles gravid og har en liten blødning som ikke har noen konsekvenser. Jeg synes du skal gå til en lege, spørre om du kan bli undersøkt, evt. få sjekket Hcg-nivået ditt og ta en ny gravitest. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett å si, men det er muligheter for at du ihvertfall har vært gravid en liten stund. Du besriver ikke hva slags blødning du har , om du blør mye eller kun litt. I verste fall er det en begynnende abort, i beste fall er du fremdeles gravid og har en liten blødning som ikke har noen konsekvenser. Jeg synes du skal gå til en lege, spørre om du kan bli undersøkt, evt. få sjekket Hcg-nivået ditt og ta en ny gravitest. Lykke til.

Takk for svaret!

Jeg drar til legen i dag, så jeg håper det går bra! Har ikke hatt så stor blødning så håper på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett å si, men det er muligheter for at du ihvertfall har vært gravid en liten stund. Du besriver ikke hva slags blødning du har , om du blør mye eller kun litt. I verste fall er det en begynnende abort, i beste fall er du fremdeles gravid og har en liten blødning som ikke har noen konsekvenser. Jeg synes du skal gå til en lege, spørre om du kan bli undersøkt, evt. få sjekket Hcg-nivået ditt og ta en ny gravitest. Lykke til.

Takk for svaret!

Jeg drar til legen i dag, så jeg håper det går bra! Har ikke hatt så stor blødning så håper på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...