Gå til innhold

Hvordan gjør man det egentlig?


Mimmy

Anbefalte innlegg

Er så lei av alt nå, syns bare det blir et slit, uansett hva jeg foretar meg for å prøve å finne ut av ting. Nå har jeg jo snakket med han koordinatoren, som skal prøve å hjelpe meg å formulere søknader/brev til kommunen om de tjenester jeg trenger. Og så skal jeg ha møte med arbeidsgiverne/sjefene mine.

Men kanskje er det helt fånyttes. Og jeg alltid blir sittende med svarteper. Alltid blir sittende med de dårlige følelsene, som jeg ikke klarer å bli kvitt, uansett hvordan jeg snur og vender på det, så blir jeg såret. Så skader jeg meg psykisk, slik jeg er verdensmester i.

Uansett, så får jeg ikke til ting. Er så dum, skulle vært skuddpremie på sånne som meg, slik jeg nevnte i et tidligere innlegg. Blir bare så vanskelig for meg, jeg klarer ikke dette. Hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mariaflyfly

Tull og tøys, Mimmy! Det at du er kommet i dialog med koordinator og har turt å be om møte med sjefen(e) din(e), er et godt skritt på vei. Jeg ser stor endring i innlegga dine fra du begynte å skrive her, synes jeg. Da virka det som om du satt med henda i fanget og venta på at hjelpa skulle dale ned til deg. På meg virker det som du har tatt imot konstruktive råd her, og "brukt" dem fornuftig. Fortsett med det, du! Dum er du ihvertfall ikke.

*Gir Mimmy et lite oppdragende klaps i bakhue*

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull og tøys, Mimmy! Det at du er kommet i dialog med koordinator og har turt å be om møte med sjefen(e) din(e), er et godt skritt på vei. Jeg ser stor endring i innlegga dine fra du begynte å skrive her, synes jeg. Da virka det som om du satt med henda i fanget og venta på at hjelpa skulle dale ned til deg. På meg virker det som du har tatt imot konstruktive råd her, og "brukt" dem fornuftig. Fortsett med det, du! Dum er du ihvertfall ikke.

*Gir Mimmy et lite oppdragende klaps i bakhue*

;o)

Men ikke uten å få så vanskelige følelser. Tåler ikke konflikter, til tross for at jeg kan være verdensmester i å få de istand. Blir bare sittende og forakte meg selv. Så det er det jeg driver med nå, og gråter også, fordi jeg ikke klarer å få til ting slik jeg så gjerne ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Men ikke uten å få så vanskelige følelser. Tåler ikke konflikter, til tross for at jeg kan være verdensmester i å få de istand. Blir bare sittende og forakte meg selv. Så det er det jeg driver med nå, og gråter også, fordi jeg ikke klarer å få til ting slik jeg så gjerne ville.

Det er lov å være lei seg, oppgitt og frustrert over at ting ikke alltid går den veien man vil.

Poenget mitt var at jeg ville du skulle se at du har nådd et stykke på riktig vei med de tingene du nå har fått til.

Når det gjelder å få utløp for frustrasjon, har jeg to gode råd:

1) Sett på bråkete musikk på full guffe mens du vasker badet ditt

eller

2) Hogg ved! Fantastisk måte å kvitte seg med aggresjon på. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gamlejenny

Ville bare si til deg Mimmy atdu virker som et menneske med mange ressurser. Du har innsikt, omtanke, empati, meget god formuleringsevne.

Du gir innsiktsfulle svar her på forumet, det jeg har lest, og må være til støtte for mange!?

Så vil jeg si en annen ting: jeg er her for å lære om et familiemedlems situasjon. Jeg har selv ingen av de problemene mange av dere sliter med - men jeg kan da kjenne igjen følelsene dere beskriver; konfliktaversjon, sårhet, lav selvtillit i perioder - det er jo sånn vi mennesker er! Alle sammen, ikke sitt og tro at sjefen din eller hvem som helst andre ikke har det slik av og til :=)

Masse lykke til Mimmy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si til deg Mimmy atdu virker som et menneske med mange ressurser. Du har innsikt, omtanke, empati, meget god formuleringsevne.

Du gir innsiktsfulle svar her på forumet, det jeg har lest, og må være til støtte for mange!?

Så vil jeg si en annen ting: jeg er her for å lære om et familiemedlems situasjon. Jeg har selv ingen av de problemene mange av dere sliter med - men jeg kan da kjenne igjen følelsene dere beskriver; konfliktaversjon, sårhet, lav selvtillit i perioder - det er jo sånn vi mennesker er! Alle sammen, ikke sitt og tro at sjefen din eller hvem som helst andre ikke har det slik av og til :=)

Masse lykke til Mimmy!

Nei, du har nok rett i det. Jeg er blitt for opphengt i at jeg har en funksjonshemming, tror nesten jeg lever meg inn i en rolle, på en måte. Jeg har jo også hørt tilbakemeldinger på at jeg kan være ålreit å ha med å gjøre, senest i dag så var det en som sa det til meg, så hvorfor skal jeg ha så dårlig selvbilde, egentlig.

Jeg blir sliten på jobb, men det har å gjøre med at jeg skjerper meg maksimalt for ikke å si eller gjøre noe dumt. Så det gjør jeg heller ikke, men løssluppent blir det neppe....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...