Gå til innhold

Henvisning til psykolog - hvor lang tid tar det?


Gjest ForstyrraGutt20

Anbefalte innlegg

Gjest ForstyrraGutt20

Jeg skal til legen på torsdag for be om henvisning til psykolog/psykiater, noe jeg trenger (veldig,veldig) for tiden. jeg lurer på hvor lang tid det tar før jeg får time hos psykolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan vel variere en del, og det spørs også om du benytter privatpraktiserende eller om du benytter offentlig. Hvis du benytter privatpraktiserende, kan du få det ganske raskt, men da må du betale alt selv.

Hvis det offentlige dekker det, så går det etter hvor lang ventetid det er der du bor. Men opptil et halvt års tid er ikke uvanlig.

Men hvis de vurderer behovet ditt for å være akutt, så kan du komme tidligere til behandling, så litt avhenger av hvordan du legger det fram for legen din også. Vær så ærlig som overhodet mulig, vær i hvert fall ikke redd for å klage for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ForstyrraGutt20

Det kan vel variere en del, og det spørs også om du benytter privatpraktiserende eller om du benytter offentlig. Hvis du benytter privatpraktiserende, kan du få det ganske raskt, men da må du betale alt selv.

Hvis det offentlige dekker det, så går det etter hvor lang ventetid det er der du bor. Men opptil et halvt års tid er ikke uvanlig.

Men hvis de vurderer behovet ditt for å være akutt, så kan du komme tidligere til behandling, så litt avhenger av hvordan du legger det fram for legen din også. Vær så ærlig som overhodet mulig, vær i hvert fall ikke redd for å klage for mye.

Om jeg sier det som det er, at jeg er livredd for at jeg kommer til å ta livet mitt snart om ingen stopper meg?! :( :(

Hvor raskt tror du det går med privat, og hvor mye koster det hos offentlig?

tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Jeg mener det er opp til 6 mnd hos offentlige psykiatere. Er det akutt kan du sikkert få time litt før, men da må du ringe selv og forklare hvorfor du trenger time raskt.

Private vet jeg ikke, men det er vel der som med andre spesialister at du kommer til raskere. Men det er jo dyrere selvfølgelig.

Fastlegen din vet helt sikkert hvor lang ventetid det er hos den psykiateren han pleier å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg sier det som det er, at jeg er livredd for at jeg kommer til å ta livet mitt snart om ingen stopper meg?! :( :(

Hvor raskt tror du det går med privat, og hvor mye koster det hos offentlig?

tusen takk for svar!

Privat så kan du komme inn nesten umiddelbart eller innen en uke, to uker. Ihvertfall gjorde jeg det, i sin tid. Men det koster jo en del. Da jeg gikk, kostet det 500 kr. gangen, men det har sikkert økt endel nå. Det var nesten 4 år siden. Offentlig så koster det egenandel opptil frikortsgrense (200 kr. pr. gang). Frikortsgrensen er ca. 1400 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg sier det som det er, at jeg er livredd for at jeg kommer til å ta livet mitt snart om ingen stopper meg?! :( :(

Hvor raskt tror du det går med privat, og hvor mye koster det hos offentlig?

tusen takk for svar!

Om du trenger akutt hjelp må du ikke vente til du får time. Da må du kontakte legevakten og fortelle hvordan det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...