Gå til innhold

Hjernen glemmer, kroppen husker??

Anbefalte innlegg

Litlejenta

Har en følelse av at jeg på en eller annen måte har blitt misbrukt i barndommen. Er tjue år nå, og har følt det sånn lenge. Helt jævlige følelser dukker opp av og til, spesielt i mørket og i dusjen, enkelte ganger i familieselskap. Seksuelt har jeg hatt problemer med smerter i underlivet helt siden jeg begynte å ha sex. Jeg nyter sex (når det ikke gjør vondt selvsagt), men av og til begynner jeg å gråte under/etter akten. Masse følelser velter innpå meg og jeg klarer ikke stoppe å gråte. Men husker ikke noe fra eventuelle overgrep. Vet ikke om d har skjedd noe, men noe er hvertfall galt med meg. Går på antidepressiva da jeg har vært mye deperimert de siste årene. Lurer på hva jeg skal gjøre???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103631-hjernen-glemmer-kroppen-husker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Det er et stort skritt å fortelle det til oss her inne! Så du er jo i gang med å gjøre noe allerede!

Det finnes mye du kan gjøre, men ting tar tid. For å kunne jobbe med overgrepshistorien din er tillit viktig. Det er en av kjerneingrediensen for å kunne åpne opp for det du har fortrengt.

Så da er spørsmålet mitt hvor du tror du kan finne tillit og trygghet. Og det bør være av en langvarig art.

Det finnes egentlig to typer tilbud, og det kan være lurt å aliere seg med begge.

1. Finn en psykolog som har kunnskap på overgrepsproblematikk

2. Ta kontakt med Senter mot Incest, og delta på det de kan tilby deg.

Dersom du trenger hjelp til å komme igang kan du bruke helsesøsteren på skolen eller på legesenteret. Hun vet hvor du kan henvende deg. Det finnes også god litteratur om behandling av senskader.

Jeg ønsker deg lykke til på veien mot et bedre liv!

Klem fra

Gjest ikke undertegnet

Har vært der og er over det!!

Var 20 år da bomba sprakk!

Jeg hadde i mange år hatt en vond følelse som jeg prøvde å skrive ned og tenke hardt på hva var! plutselig en dag husket jeg ting som skjedde fra et svømmekurs. Det var grunnen til at jeg hater vann og ikke klarte å kle av meg til bikini på stranden.

Hatet også familieselskaper og der var grunnen til at en dro meg alltid inn på et rom alene(der er mye forttrengt)!

Tok kontakt med en psykiater og hadde det veldig vondt med kaos i følelseslivet. mye depresjoner og planlagte selvmorsforsøk. Gikk på antidep. Det hjalp meg også!

Jeg måtte liksom over en kneik! Det tror jeg du burde gjøre og!! Ta tak i det så fort som mulig og hold hodet kaldt!! Dette klarer du!!

Husk at når du går inn til incestsenter elle psykolog så ikke snu men gå hele veien ut og start et nytt liv!!

Ønsker deg alt godt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...