Lagonelle Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Jeg har støvallergi og lurer på om allergien forverres av at jeg bor i Oslo-gryta? Midt oppe i all eksosen og svevestøvet. Burde jeg egentlig flytte på landet, eller har det ikke noe spesielt å si? Er det inneklimaet som er viktigst? hjeeelp hilsen ny-allergiker 0 Siter
Gjest selje Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Allergi kan veldig godt forverres, ja. Desverre. Nå er det ikke lett for alle å flytte (jobb, familie, tilknytning til venner o.l) men hadde jeg visst hvor sjuk jeg med tida skulle bli av bystøv og forurensning fra en beskjeden start som støv-og pollenallergiker, tror jeg nesten jeg hadde flyttet! Du kan jo i stedet velge å gjøre som jeg: grundig og forsvarlig bruk av allergimedisin, samt iherdig kamp mot de som støver = overdreven bilisme, dårlig kollektivtilbud samt manglende spyling av gater og veier vinter og vår... Men jeg merker enorm forskjell når jeg er på hytta: ikke tett i nesa, ikke hoste. Utenom bjerkesesongen, da. Men selv den er bedre utenfor byene, der du ikke får B-52 bombeflyene (bystøvets store partikler lasta med pollenkorn) i deg for hvert innpust. Jeg pleier å gå med maske i byen når det er som verst, litt pinlig, men. Nå er det helt umulig pga av SARS, folk skygger unna og tror du kommer fra Kina. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.