jofe Skrevet 21. november 2000 Del Skrevet 21. november 2000 Hei. Jeg har en forhistorie som involverer en del dop. Det gjelder: hasj, syre samt GHB. Ikke de store mengdene, men litt eksperimentering. Drakk meget lite alkohol og røykte ikke tobakk i denne perioden. Sluttet for flere år siden, uten å føle at det hade gitt meg problemer etter avsluttet bruk. Så en lang pause uten nesten noen ting (2 år) . Men etter det drakk jeg som "folk flest" alkohol istedet. Og røyka en 10 sigaretter per dag. Og blev deprimert. Tok johannesurt i noen måneder - ble opprømt, mer deprimert, drakk mer, konsentrasjonsvankser, mage-ryggsmerter, nedsatt sexlyst (men ikke impotens). Jeg mener joh.urt. UTLØSTE depresjonen. Men nå et halvt år etter avsluttet bruk føler jeg meg "bra" - motivert, sterk. Men her er problemet: Jeg har fortsatt diffuse smerter i nedre delen av ryggen og magen (undersøkt av lege, ingen funn), samt nedsatt sexlyst. Jeg mener det er pga joh.urt. Jeg har klart å slutte med alle typer dop, føler ikke noe trang til å drikke, men jeg klarer faen meg ikke å slutte med tobakk selv om jeg VIL! Jeg lurer på om zyban kunne være noe for meg, ikke bare for å slutte å røyke men også (jeg har lest mye på nettet om zyban) kunne hjelpe mot nevnte rygg/mage smerter samt gi meg tilbake sexlysten? På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10387-zyban-noe-for-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jofe Skrevet 21. november 2000 Forfatter Del Skrevet 21. november 2000 Hei. Jeg har en forhistorie som involverer en del dop. Det gjelder: hasj, syre samt GHB. Ikke de store mengdene, men litt eksperimentering. Drakk meget lite alkohol og røykte ikke tobakk i denne perioden. Sluttet for flere år siden, uten å føle at det hade gitt meg problemer etter avsluttet bruk. Så en lang pause uten nesten noen ting (2 år) . Men etter det drakk jeg som "folk flest" alkohol istedet. Og røyka en 10 sigaretter per dag. Og blev deprimert. Tok johannesurt i noen måneder - ble opprømt, mer deprimert, drakk mer, konsentrasjonsvankser, mage-ryggsmerter, nedsatt sexlyst (men ikke impotens). Jeg mener joh.urt. UTLØSTE depresjonen. Men nå et halvt år etter avsluttet bruk føler jeg meg "bra" - motivert, sterk. Men her er problemet: Jeg har fortsatt diffuse smerter i nedre delen av ryggen og magen (undersøkt av lege, ingen funn), samt nedsatt sexlyst. Jeg mener det er pga joh.urt. Jeg har klart å slutte med alle typer dop, føler ikke noe trang til å drikke, men jeg klarer faen meg ikke å slutte med tobakk selv om jeg VIL! Jeg lurer på om zyban kunne være noe for meg, ikke bare for å slutte å røyke men også (jeg har lest mye på nettet om zyban) kunne hjelpe mot nevnte rygg/mage smerter samt gi meg tilbake sexlysten? På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10387-zyban-noe-for-meg/#findComment-54044 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 22. november 2000 Del Skrevet 22. november 2000 Til Jofe. vanskelig å si om johannesurt har utløst noen av plagene dine. Anbefalt tid for antidepressiv behandling, enten det er denne urten eller lykkepillene, er minst 9 måneder. Fint at du har kommet så langt på vei. Faktisk er Zyban nært beslektet med noen av de nyeste lykkepillene. Den skal jo nettopp avhjelpe den aggressiviteten og depresjonen som noen opplever de første uker/måneder etter røykeslutt. Muligens er smertene dine medvirkende til nedsatt sex-lyst, synes det er rimelig å prøve å finne årsak til disse smertene først... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10387-zyban-noe-for-meg/#findComment-47581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 22. november 2000 Del Skrevet 22. november 2000 Til Jofe. vanskelig å si om johannesurt har utløst noen av plagene dine. Anbefalt tid for antidepressiv behandling, enten det er denne urten eller lykkepillene, er minst 9 måneder. Fint at du har kommet så langt på vei. Faktisk er Zyban nært beslektet med noen av de nyeste lykkepillene. Den skal jo nettopp avhjelpe den aggressiviteten og depresjonen som noen opplever de første uker/måneder etter røykeslutt. Muligens er smertene dine medvirkende til nedsatt sex-lyst, synes det er rimelig å prøve å finne årsak til disse smertene først... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10387-zyban-noe-for-meg/#findComment-54457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.