Gå til innhold

Beregning av fødselspenger


vef

Anbefalte innlegg

Jeg har i utgangspunktet en 100 % stilling i staten. Jeg har hatt ordinær fødselspermisjon med 80 % lønn og 7 mndr. permisjon uten lønn. Jeg begynte å jobbe igjen 1. juli i 60 % stilling. (Redusert stilling etter søknad.) Jeg skal foreløpig jobbe 60 % i ett år. Jeg planlegger å få et nytt barn våren 2002. Hvor lenge må jeg jobbe 100 % i forkant for å få beregnet fødselspenger ut fra 100 % lønn. Jeg vil nemlig helst jobbe i redusert stilling så lenge som mulig. Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jobbe 100 % stilling de siste 6 månedene før fødselen for å få permisjonsutbetalingen du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De regner de 6 beste mnd. av de 10 siste før fødsel. Det betyr at du kan jobbe 100% i 6 mnd. av de 10 siste, og ikke bare de 6 siste mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du jobber i staten_tror_jeg det holder om du jobber 100% de siste fire ukene før du går ut i permisjon, det sier ihvertfall søsteren min som jobber i posten. Hun jobbet 100% bare de siste fire ukene før permisjonsstart da hun fikk nr 2 og fikk fødselspengene regnet ut etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Når du jobber i staten_tror_jeg det holder om du jobber 100% de siste fire ukene før du går ut i permisjon, det sier ihvertfall søsteren min som jobber i posten. Hun jobbet 100% bare de siste fire ukene før permisjonsstart da hun fikk nr 2 og fikk fødselspengene regnet ut etter det.

Jeg kjenner ikke detaljene i Hovedtariffavtalen i Staten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...