Gå til innhold

skikkelig tørrhoste

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei

nå har jeg hatt skikkelig tørrhoste i 6 dager.når jeg får anfallene så renner tårer og snørr omhverandre.ellers så er jeg ikke snørrete.jeg får nesten ikke puste når det står på som verst.jeg har ca4-5 hostekuler pr.dag ink.natt.finnes det håp???

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til wenche 38. mest sannsynlig er det en vanlig virus-infeksjon du har, som hovedsaklig har angrepet stemmebåndene og gir irritasjonshoste. effektive hostestillende medisiner finnes på resept. Det er også en mulighet for at du har kikhoste; typisk da er at hostingen kommer i anfall, og er så kraftig at man knapt klarer å puste inn mellom hosteriene. Antibiotika-kur kan være aktuelt, men det går oftest over av seg selv. Kikhoste er kun farlig for barn under 3 år.

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til wenche 38. mest sannsynlig er det en vanlig virus-infeksjon du har, som hovedsaklig har angrepet stemmebåndene og gir irritasjonshoste. effektive hostestillende medisiner finnes på resept. Det er også en mulighet for at du har kikhoste; typisk da er at hostingen kommer i anfall, og er så kraftig at man knapt klarer å puste inn mellom hosteriene. Antibiotika-kur kan være aktuelt, men det går oftest over av seg selv. Kikhoste er kun farlig for barn under 3 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...