Gå til innhold

Kan det være noe galt med brystet?

Anbefalte innlegg

Marie21365380445

Hei. (er 22år)

For en god stund tilbake begynte det å stikke litt i høyre bryst av og til. varte bare i noen sek også gikk det vekk osv. Også gikk det vekk, men for litt mer en en mnd siden kom det tilbake.Av og til "stikker"(det er vel den beste måen å forklare det på) det i et par sek på min venstreside av brystet. Tror ikke jeg har klump. Hvis ikke klumpene er mikroskopiske og bare kan finnes av leger? Er ikke helt sikker, men tror kanskje denne følelsen kommer mest når jeg er kald?? Kan det være en kjertel eller noe som er øm for en eller annen grunn? Typen min ringte til legen sin og hørte med han, han sa at jeg ikke skulle bry meg. men det burde ikke vare i mer enn 4-5 mnd??

Håper du kan gi meg et svar.

Hilsen bekymret

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104205-kan-det-v%C3%A6re-noe-galt-med-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Stikkende smerter i BRYSTKASSEN er neppe farlige. Dersom du er ganske sikker på at smerten skriver seg fra brystet ditt, synes jeg det skal undersøkes raskt med en mammografi. En ganske gylden regel er at kvinner som er urolige for, eller kjenne noe i brystet skal undersøkes, uavhengig av hva legen finner. Dersom du selv kontakter legen din, ville jeg være forundret om denne ikke var enig. Mange bestiller en mammografi-time uavhengig av legen sin, det finnes private institutter. Men det er alltid greiest å samarbeide med fastlegen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...