Nikita Skrevet 21. november 2000 Del Skrevet 21. november 2000 Du svarte meg på hva encephalopati var for en tid tilbake, og jeg føler jeg ikke vet nok.... var og besøkte min far idag. I en alder av 56!! sitter han på et gamlehjem, og vet knapt hvem jeg er. Underleppa og tunga hans hang ned til haka (klagde på han ikke hadde tenner i undermunn), han var KUN opptatt av om han hadde røyk (ensa ikke hverken meg eller unga mine)..han har restiksjoner på røyk, kun 2 pr.time (noe jeg er enig i!) Han virka neddopa og fjern. Kan alkohol i mange år gjøre at han er så borte vekk? Han ER virkelig borte vekk. Hun siste han bodde sammen med, innrømmer at hun ga han "en neve" truxal for å bli kvitt han noen dager, når han visstnok var som værst. Er det en kombinasjon av piller og alkohol som gjør han til å være en helt annen en MIN pappa? Og, veldig viktig: Kan jeg gjøre noe for å få han bedre? ..der han er nå, blir nedlagt, så innen februar må han flytte vekk derfra. De mener hans sin bostedkommune er 4 mil herfra. Har jeg noen rettighet til å forlange han blir her i kommunene? Han er umyndiggjort, og min mann er vergen hans.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10426-nina-lindstadchr-anker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikita Skrevet 21. november 2000 Forfatter Del Skrevet 21. november 2000 Du svarte meg på hva encephalopati var for en tid tilbake, og jeg føler jeg ikke vet nok.... var og besøkte min far idag. I en alder av 56!! sitter han på et gamlehjem, og vet knapt hvem jeg er. Underleppa og tunga hans hang ned til haka (klagde på han ikke hadde tenner i undermunn), han var KUN opptatt av om han hadde røyk (ensa ikke hverken meg eller unga mine)..han har restiksjoner på røyk, kun 2 pr.time (noe jeg er enig i!) Han virka neddopa og fjern. Kan alkohol i mange år gjøre at han er så borte vekk? Han ER virkelig borte vekk. Hun siste han bodde sammen med, innrømmer at hun ga han "en neve" truxal for å bli kvitt han noen dager, når han visstnok var som værst. Er det en kombinasjon av piller og alkohol som gjør han til å være en helt annen en MIN pappa? Og, veldig viktig: Kan jeg gjøre noe for å få han bedre? ..der han er nå, blir nedlagt, så innen februar må han flytte vekk derfra. De mener hans sin bostedkommune er 4 mil herfra. Har jeg noen rettighet til å forlange han blir her i kommunene? Han er umyndiggjort, og min mann er vergen hans.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10426-nina-lindstadchr-anker/#findComment-54202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 22. november 2000 Del Skrevet 22. november 2000 Til Nikita. Det finnes utallige former for encephalopati og årsaker til dette. De fleste former kan ikke behandles. DEn av de vanligste er WERNICKES ENCEPHALOPATI, og skyldes langvarig alkoholbruk og mangel på B-vitaminer. Pasienter med denne varianten får ofte påvirkning av øyebevegelsene, blir glemske, ustøe og i værste fall kan de miste virkelighets-oppfattelsen. Tidlig i forløpet kan pasienten bli "vanskelig og aggressiv". har ikke hørt at medikamentene du nevner kan påvirke forløpet. han bør ha godt kosthold, og B12-injeksjoner jevnlig. De praktiske problemene omkring flytting kan jeg ikke uttale meg om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10426-nina-lindstadchr-anker/#findComment-47660 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 22. november 2000 Del Skrevet 22. november 2000 Til Nikita. Det finnes utallige former for encephalopati og årsaker til dette. De fleste former kan ikke behandles. DEn av de vanligste er WERNICKES ENCEPHALOPATI, og skyldes langvarig alkoholbruk og mangel på B-vitaminer. Pasienter med denne varianten får ofte påvirkning av øyebevegelsene, blir glemske, ustøe og i værste fall kan de miste virkelighets-oppfattelsen. Tidlig i forløpet kan pasienten bli "vanskelig og aggressiv". har ikke hørt at medikamentene du nevner kan påvirke forløpet. han bør ha godt kosthold, og B12-injeksjoner jevnlig. De praktiske problemene omkring flytting kan jeg ikke uttale meg om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10426-nina-lindstadchr-anker/#findComment-54536 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.