Hope Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Noen andre enn meg som sjekker ut Hotell Cæsar innimellom? Den siste tiden dreier det seg mye om Andrine -som er blitt voldtatt. Jeg sitter og ser på denne serien og blir småtrist...for jommen er det vel litt av virkeligheten de får frem ved historien til Andrine?....for hvem tror henne? Hvor mange er det ikke som anklager henne for å ha funnet det hele opp? Og har hun først blitt voldtatt en gang, ja, da kan det jo ikke skje en gang til... Også var hun full....det forklarer selvsagt alt. Da var hun vel egentlig med på det selv? Hrmpf! Joda, det er trist å si det - men sånn er dessverre real life for mange voldtektsofre. Hvorfor er det offeret som blir gjort til "syndebukk" så altfor mange ganger? Hvorfor er det slik at det skal være så vanskelig å bli trodd.... *rister oppgitt på hodet og grubler videre* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104309-tankevekkende-hotell-c%C3%A6sar/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
LinCeci Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Hei, jeg vet ikke hvorfor, men jeg har alltid sett på Hotel Cæsar. Sett alt det med Andrine som har blitt voldtatt. Tror det er veldig mange som kanskje ikke blir trodd. Det er så lett for andre å si. Selv er jeg redd for ikke å bli trodd. Min nåværende kjæreste tror meg, men forstår ikke, føler at han tror jeg overdiver. Han sier tilomed "det kan jo ikke ha vært så ikke da". Det er trist synes jeg. Jeg vet at Cæsar bare er en tullete såpeserie, men dumme meg lever meg litt inn i Andrine-saken. Blir så lei meg når jeg ser at noen kanskje tror hun finner det på, at hun er syk, osv. Det er sikkert utrolig mange som har det sånn i virkeligheten!! Også det med å være full, selv om man har drukket har ingen rett til å utnytte seg av kroppen din fordet. Unnskyld at jeg spør, men har du opplevd å ikke bli trodd? Klem fra mæi 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104309-tankevekkende-hotell-c%C3%A6sar/#findComment-609618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hope Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 Hei, jeg vet ikke hvorfor, men jeg har alltid sett på Hotel Cæsar. Sett alt det med Andrine som har blitt voldtatt. Tror det er veldig mange som kanskje ikke blir trodd. Det er så lett for andre å si. Selv er jeg redd for ikke å bli trodd. Min nåværende kjæreste tror meg, men forstår ikke, føler at han tror jeg overdiver. Han sier tilomed "det kan jo ikke ha vært så ikke da". Det er trist synes jeg. Jeg vet at Cæsar bare er en tullete såpeserie, men dumme meg lever meg litt inn i Andrine-saken. Blir så lei meg når jeg ser at noen kanskje tror hun finner det på, at hun er syk, osv. Det er sikkert utrolig mange som har det sånn i virkeligheten!! Også det med å være full, selv om man har drukket har ingen rett til å utnytte seg av kroppen din fordet. Unnskyld at jeg spør, men har du opplevd å ikke bli trodd? Klem fra mæi Det er nok flere enn deg og meg som lever oss litt inn i Andrines verden om dagen...Og ja, det ER trist å ikke bli trodd eller å ikke bli tatt på alvor. Syns det er vondt å høre at din kjæreste bagatelliserer voldtekten på den måten. Kanskje du bør fortelle ham hva det gjør med deg? Og husk, mange vet faktisk ikke hvor smertefull en voldtekt kan være...Både der og da, men ikke minst i ettertid. De psykiske mèn, er langt verre enn de fysiske skader man evt opplever der og da...Synes jeg, da. Og du trenger ikke unskylde at du spør :-)...men jo jeg har på sett og vis opplevd å ikke bli trodd. Vel, iallefall hadde min forrige kjæreste lite lyst til å hverken prate om det jeg hadde opplevd...og i en vond krangel klarte han å påstå at voldtekten var noe jeg ønsket...Kan du forstå hvorfor denne gutten i dag er min eks? ;-) Så joda, jeg har på sett og vis opplevd skepsis og motstand, og jeg blir skikkelig arg når jeg vet andre opplever det veldig sterkt. Jeg håper du snakker med din kjære om hvordan du reagerer på hans uttalelser. Lykke til videre! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104309-tankevekkende-hotell-c%C3%A6sar/#findComment-609757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.