Gå til innhold

Hvorfor får jeg så mye strekkmerker?

Anbefalte innlegg

pizzamaskin

Jeg er en 20 år gammel gutt, ca 1.82 høy, og veier rundt 75-80kg, men allerede som 14-åring begynte jeg å få masse strekkmerker (spesielt på ryggen og hoftene).

I de siste par årene har jeg fått strekkmerker på armene som starter ved armhulen og rekker over halvveis ned til albuen, og de blir bare større.

Er det noen vitaminer jeg mangler? Jeg er ikke særlig sunn generelt, jeg får lite trim og spiser det jeg føler for (Som dere sikkert ser på nicket mitt). Jeg har aldri hørt om noen måte å forebygge strekkmerker på.

Fortsetter under...

Strekkmerker kommer fordi du legger på deg fortere enn huden rekker å strekke seg. Derfor sprekker den.

Strekkmerkene blir mindre tydelige etterhvert. Det er lite du kan gjøre for forebygge og behandle dette, utover å holde vekten eller gå sakte opp i vekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...