Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Håper du leser dette. Vet at jeg har lovet å ikke være så intens, men jeg har enda et spørsmål, som jeg ønsker at bare du skal svare på. Du skrev i et tidl. svar til meg, at du syntes jeg skulle ha et arbeid, der jeg svarte på ting og skrev til andre, fordi jeg angivelig skrev så bra...

Det måtte jo vært et kjempebra arbeide for meg, det, men har du noe forslag til hva det skulle være, isåfall? Har innmari dårlig fantasi, tror også det hører med til den asperger lidelsen min...kanskje.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104611-frosken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om du har noen formell utdannelse eller ikke. Hva du har erfaring med - samt hva du har lyst til er jo et viktig utgangspunkt for å finne noe å gjøre.

Det jeg tenkte på den gangen var f.eks. en jobb som innebar å besvare henvendelser fra kunder på enten mail eller via brev. Et annet eksempel er vel en del saksbehandlerjobber i det offentlige.

Du virker ryddig i hodet ditt - og er vel vant til å anvende regler for hvordan ting skal gjøres. Derfor forestiller jeg meg at f.eks. en saksbehandlerjobb kunne vært ok.

Du har vært gjennom attføring før, har du ikke? Hva gjorde du da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104611-frosken/#findComment-606320
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du har noen formell utdannelse eller ikke. Hva du har erfaring med - samt hva du har lyst til er jo et viktig utgangspunkt for å finne noe å gjøre.

Det jeg tenkte på den gangen var f.eks. en jobb som innebar å besvare henvendelser fra kunder på enten mail eller via brev. Et annet eksempel er vel en del saksbehandlerjobber i det offentlige.

Du virker ryddig i hodet ditt - og er vel vant til å anvende regler for hvordan ting skal gjøres. Derfor forestiller jeg meg at f.eks. en saksbehandlerjobb kunne vært ok.

Du har vært gjennom attføring før, har du ikke? Hva gjorde du da?

Jeg jobber på kontor nå, men det er ingen saksbehandlerjobb, jeg arkiverer og sender ut fakturaer. Det er for så vidt som en del av et attføringsopplegg, dette, iom at jeg jobber for syss.settingsmidler, men jeg har ikke noe opplegg som sådann, er vel nærmest å regne som ekstrahjelp.

Er ikke direkte arbeidstaker, men har lønn og forhold som tilsvarer arbeidstakere (bet. skatt, har pensjonsavtale osv). Skal snart lære opp noen andre i den faktureringsjobben, fordi det jo kan lønne seg at det er flere enn meg, som kan det her. Har 2 arbeidsgivere, 1 på arkiv og 1 på faktureringsdelen. Kan ikke si mere, syns jeg, uten at det blir altfor personlig.

Formell utdanning: allmennfag språk, kontorfaglig med mark. føring og

regnsk. analysefag, korr.lære osv. og til sist høgskoleutdanning (et grunnkurs som var ettårig) i datafag. Men alle disse tingene er veldig lenge siden.

Er kunstinteressert, og maler bilder i akrylmaling og akvarellmaling, og han som underviser kurset i akrylmaling, sier at jeg har talent for å male.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104611-frosken/#findComment-606335
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...