Gå til innhold

4 uker veldig syk

Anbefalte innlegg

Gjest alexj99

Det begynte 16.april med frysninger og ellers influensalignende symptomer.Jeg fikk etterhvert vondt i brystet,med surkling og piping.Hoster noe forferdelig,så jeg kaster opp.Har vært hos lege,fått 2 antibiotika-kurer.Er allergisk mot pencilin.Ikke noen har hjulpet.CRP har vært på 15,19,og 25.Nå sist på bare 10.Senkningen min var på 18 på fredag.Syns jeg ikke blir bedre i det hele tatt.Feberen går opp og ned også.Skal prøve å forklare mine smerter i brystet:Når jeg er ferdig å puste utover,fortsetter det av seg selv og surkle og knitre.Blir så engstelig for at det kan være noe alvorlig altså.Lungekreft,Tuberkolose,SARS;e.t.c. Forøvrig kan jeg nevne at min mor har KOLS og astma.Min bestefar har hatt Tuberkolose.

Takknemlig for raskt svar!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104639-4-uker-veldig-syk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest selje

For det dette er vedt, jeg er jo ikke lege, men jeg synes det høres veldig ut som astmatisk bronkitt. Der kan være veldig langvarig og jeg har hatt det mange ganger. Når det piper og liksom fortsetter å puste ut når du har sluttet sjøl, det høres astmabronkitisk ut!

Det går jo over, da. Alle de sykdommene du nevner, er mer utrolig, syns jeg. Du kan jo be om å få henvisning til røntgen. Da ser de i alle fall om det er mykoplasma (en langavrig greie, men ikke sintere enn andre slike basiller) eller ikke.

Det er ekkelt, det du har, men jeg tror jeg kjenner det igjen. Astmamedisiner hjelper ofte på slikt, selv om du ikke har astma ellers. Be om det!

God bedring!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104639-4-uker-veldig-syk/#findComment-606677
Del på andre sider

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

-alexj99.

4 uker dårlig på denne måten med feber, hoste, generelt dårlig tiltross for 2 antibiotikakurer, tilsier at det nok bør gjøres noe mer undersøkelser. Snakk med legen din å si at du er urolig og gjerne vil få tatt et rtg. bilde av lungene, evt. få en henvisning til en lungelege. Når ting ikke normaliseres til tross for behandling, er det klart at du tenker på både det ene og det andre. Men for meg er det umulig å filosofere nærmere uten at videre undersøkelser er gjort. Lykke til.!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104639-4-uker-veldig-syk/#findComment-606805
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...