Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har fast partner og har aldri hatt seksuell kontakt med andre enn min mann. Han sier at han heller ikke har hatt seksuell omgang med andre enn meg. Vi er ca. 30 år og har et lite barn. Nylig fikk mannen min fjernet en plagsom utvekst i tarmen. Fra lab.en ble det vurdert som en "kondylomviruslignende utvekst", hvorpå min mann ble spurt om han var heteroseksuell. Han svarte ja og sa at han hadde fast partner. Han ble oppfordret til å be meg ta en undersøkelse av underlivet.

Spørsmålene han fikk tolker jeg som at de mistenkte det å være kondylomer og jeg undrer meg da på om disse kan smitte uten seksuell kontakt? Videre lurer jeg på om "kondylomlignende utvekst" kan være noe annet enn kondylom. Selv har jeg aldri hatt noen plager i underlivet verken før, under eller etter svangerskap. Min mann har av og til hatt kløe på pungen, men helst bare etter at han har ridd på hest.

Håper og tror jo i det lengste at forholdet ikke har vært involvert av en tredjeperson.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104659-kondylom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

De typiske kondylomer er forårsaket ev medlemmer av humane Papillomavirus (det er ganske mange medlemmer som er ansvarlig for flere forskjellige sykdommer). Disse virus er svært utbredt. Overføringen vanligvis skjer ved direkte kontakt mellom person til person. Men virus overlever relativt lenge utenfor organismen og det er kjent at overføring kan forekomme f. eks. via våte badehåndklær o.l. Dette gjør at påvisning av dette virus ikke kan brukes som noe bevis for seksuell kontakt ( i ditt tilfelle en tredjeperson). Det at du ikke har noen symptomer behøver ikke å bety at du ikke har dem. Virus kan forekomme uten symptomer. Det er faktisk oftere enn med symptomer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104659-kondylom/#findComment-609380
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...