Gå til innhold

Tidlig bekkenløsning?


Lovinda

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 12 (9+3) og har den siste uken begynt å kjenne smerter nederst i halebeinet. Det gjør vondt når jeg sitter og når jeg står. Kan dette være første tegn på bekkenløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er nå i uke 12 (9+3) og har den siste uken begynt å kjenne smerter nederst i halebeinet. Det gjør vondt når jeg sitter og når jeg står. Kan dette være første tegn på bekkenløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Jeg får ikke umiddelbart noen tanke om at det er bekkenløsning du har. De fleste som får dette, kjenner det best når de reiser seg opp for å gå, etter å ha sittet en stund. Det kjennes gjerne ut som om beina henger litt igjen. Smertene sitter ofte nederst i korsryggen eller foran i skambeinet og stråler ut mot lysken evt. ned i beina. Har du noen gang skadet halebeinet ditt, f.eks. i et fall ? I så fall, er det ikke så uvanlig at smerten nå blir provosert fram igjen. Dessuten er det ikke så uvanlig at man får litt diffuse ryggsmerter i begynnelsen av svangerskapet, uten at det kan settes i forbindelse med noe spesielt. Hvis det er økende, bør du ta det opp med din lege/jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Jeg får ikke umiddelbart noen tanke om at det er bekkenløsning du har. De fleste som får dette, kjenner det best når de reiser seg opp for å gå, etter å ha sittet en stund. Det kjennes gjerne ut som om beina henger litt igjen. Smertene sitter ofte nederst i korsryggen eller foran i skambeinet og stråler ut mot lysken evt. ned i beina. Har du noen gang skadet halebeinet ditt, f.eks. i et fall ? I så fall, er det ikke så uvanlig at smerten nå blir provosert fram igjen. Dessuten er det ikke så uvanlig at man får litt diffuse ryggsmerter i begynnelsen av svangerskapet, uten at det kan settes i forbindelse med noe spesielt. Hvis det er økende, bør du ta det opp med din lege/jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bekkenløsning 3 måneder på vei. På meg begnte det med vondt i korsryggen og etterhvert rundt halebeinet og så hele bekkenet. Jeg hadde en tung jobb og ble sykemeldt 50% tidlig.

Jeg er fortsatt plaget nå 3 år etter, så det er lurt å ta det på alvor...

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bekkenløsning 3 måneder på vei. På meg begnte det med vondt i korsryggen og etterhvert rundt halebeinet og så hele bekkenet. Jeg hadde en tung jobb og ble sykemeldt 50% tidlig.

Jeg er fortsatt plaget nå 3 år etter, så det er lurt å ta det på alvor...

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...