Gjest pillen Skrevet 22. november 2000 Del Skrevet 22. november 2000 hei! jeg er en jente på 17 år som i det siste har vært veldig plaget av allergi og eksem. da jeg var liten hadde jeg melke, nøtte og eggeallergi, men det vokste jeg fra meg. nå har jeg atopisk eksem , spesielt ofte om vinteren. Da det i fjor ble verre tok jeg allergitest og den påviste katte og gress allergi. katteallergi visste jeg om, og gressallergi tror jeg ikke jeg har( reagerer aldri) jeg har vært ofte hos legen ,og har fått kortisonkremer og råd om å bruke fuktigheteskremer uten parfyme. men fler allergitester vil de ikke ta virker det som," fordi det er så vanskelig å finne ut av" og flere leger tror jeg er redd for kviser, fordi noe av eksemen kan ligne på dette. ( fikk spørsmål om jeg ville gå på p-piller) jeg vil bare ha hjelp til å finne ut hva som gir allergien!!!! har sår i panne og ekkel hodebunn+at jeg har tørr hud rundt øne og ører...hjelp meg!! jeg blir nesten deprimert av dette, og føøler meg stygg. bør jeg gå til spesialist??? ingen skjønner hvor plaget jeg er av dette...... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10496-allergien-blir-verre-og-verre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pillen Skrevet 22. november 2000 Del Skrevet 22. november 2000 hei! jeg er en jente på 17 år som i det siste har vært veldig plaget av allergi og eksem. da jeg var liten hadde jeg melke, nøtte og eggeallergi, men det vokste jeg fra meg. nå har jeg atopisk eksem , spesielt ofte om vinteren. Da det i fjor ble verre tok jeg allergitest og den påviste katte og gress allergi. katteallergi visste jeg om, og gressallergi tror jeg ikke jeg har( reagerer aldri) jeg har vært ofte hos legen ,og har fått kortisonkremer og råd om å bruke fuktigheteskremer uten parfyme. men fler allergitester vil de ikke ta virker det som," fordi det er så vanskelig å finne ut av" og flere leger tror jeg er redd for kviser, fordi noe av eksemen kan ligne på dette. ( fikk spørsmål om jeg ville gå på p-piller) jeg vil bare ha hjelp til å finne ut hva som gir allergien!!!! har sår i panne og ekkel hodebunn+at jeg har tørr hud rundt øne og ører...hjelp meg!! jeg blir nesten deprimert av dette, og føøler meg stygg. bør jeg gå til spesialist??? ingen skjønner hvor plaget jeg er av dette...... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10496-allergien-blir-verre-og-verre/#findComment-54430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 22. november 2000 Del Skrevet 22. november 2000 Kjære pillen Slike eksemplager som du har er det all mulig grunn til å ta på alvor - det er forferdelig plagsomt. På den annen side har legene du har vært i kontakt med rett i at eksemet har veldig mange andre årsaker enn ting du er allergisk mot. Det aller viktigste ved eksem er å få god opplæring i hvordan du behandler huden din for å holde eksemet borte. Det kan være ganske vanskelig og krevende, og det er ikke alle som har like god innsikt i slik behandling. Noen ganger er det faktisk nødvendig med sykehusopphold for å få skikkelig sving på eksembehandlingen. Jeg synes du skal kontakte legen din og diskutere et behandlingsopplegg med henne/ham. Hvis almenpraktikeren din synes det er vrient og vanskelig kan du be om henvisning til en hudlege. Men husk at hudbehandlingen er og blir det aller viktigste - allergiene har nok en mer underordnet betydning akkurat for eksemet. Du skal ikke være redd for å bruke kremer som du får på resept - det er ofte helt nødvendig og ikke farlig hvis du bruker dem riktig. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10496-allergien-blir-verre-og-verre/#findComment-47724 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 22. november 2000 Del Skrevet 22. november 2000 Kjære pillen Slike eksemplager som du har er det all mulig grunn til å ta på alvor - det er forferdelig plagsomt. På den annen side har legene du har vært i kontakt med rett i at eksemet har veldig mange andre årsaker enn ting du er allergisk mot. Det aller viktigste ved eksem er å få god opplæring i hvordan du behandler huden din for å holde eksemet borte. Det kan være ganske vanskelig og krevende, og det er ikke alle som har like god innsikt i slik behandling. Noen ganger er det faktisk nødvendig med sykehusopphold for å få skikkelig sving på eksembehandlingen. Jeg synes du skal kontakte legen din og diskutere et behandlingsopplegg med henne/ham. Hvis almenpraktikeren din synes det er vrient og vanskelig kan du be om henvisning til en hudlege. Men husk at hudbehandlingen er og blir det aller viktigste - allergiene har nok en mer underordnet betydning akkurat for eksemet. Du skal ikke være redd for å bruke kremer som du får på resept - det er ofte helt nødvendig og ikke farlig hvis du bruker dem riktig. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10496-allergien-blir-verre-og-verre/#findComment-54600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.