Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjære deg. Jeg må spørre deg om en ting med anmeldelsen. Du behøver ikke svare om du synes det blir for personlig eller vanskelig. Men hvordan var det å måtte fortelle historien din til advokat, politi osv? Er det veldig mange du må fortelle det til? Jeg vet du skrev at de var veldig flinke og trodde på deg. Men måtte du fortelle mange detaljer og sånn? Jeg synes fortsatt at det er vanskelig å sette ord på det som skjedde til hun på smi som jeg begynner å kjenne ganske godt. Det er som å åpne munnen men så får jeg ikke ut ordene. Det blir rett å slett "skummelt" å skulle høre dem uttalt høyt. Tror du jeg kan klare å fortelle det til advokat osv? Jeg vil veldig gjerne klare det, jeg synes ikke han skal gå fri. Han fortjener straff!!!!! Har du noen råd om hvordan jeg skal komme i gang? Hun på smi sier hun kan sette meg i kontakt med en advokat, men samtidig sier hun at hun tror jeg ikke helt er klar for det. Men jeg er redd for at foreldelsesfristen skal gå ut hvis jeg venter for lenge, for det begynner snart å bli ti år siden nå......

Jeg trenger vel kanskje et spark bak tenker jeg.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104961-maar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan !

Jo det var vanskelig å snakke om overgrepene med politi og advokat. Men mer enn vanskelig så var det godt, befriende og helt himmelsk å få satt ord på det. Få det ut !!!!Det var det jeg trengte, å få sagt det. Få fortalt hvilken drittsekk han var og er.Først må du finne en god bistandsadvokat, en eller ei du kjenner deg trygg på.Så forteller du generelt hva som har skjedd deg.Deretter er det advokaten din som tar seg av det meste fram til politiavhør.Det er en tung tid de du bør bruke SMI og venner som støtte.

I politiavhør kan du kreve å få ha med deg advokaten.Det er en god støtte.Avhøret er slitsomt.Det blir detaljer og mye som skal fram. For meg var det den beste terapien jeg hittil har fått. Jeg pratet og pratet om all dritten og hele tiden så jeg han foran meg i SITT avhør, hehe :)

Vet familien din om hva som har skjedd deg ?

Hvor gammel er du ? Har du fortrengt dette lenge ?

Skulle så gjerne mailet deg.

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104961-maar/#findComment-609359
Del på andre sider

Heisan !

Jo det var vanskelig å snakke om overgrepene med politi og advokat. Men mer enn vanskelig så var det godt, befriende og helt himmelsk å få satt ord på det. Få det ut !!!!Det var det jeg trengte, å få sagt det. Få fortalt hvilken drittsekk han var og er.Først må du finne en god bistandsadvokat, en eller ei du kjenner deg trygg på.Så forteller du generelt hva som har skjedd deg.Deretter er det advokaten din som tar seg av det meste fram til politiavhør.Det er en tung tid de du bør bruke SMI og venner som støtte.

I politiavhør kan du kreve å få ha med deg advokaten.Det er en god støtte.Avhøret er slitsomt.Det blir detaljer og mye som skal fram. For meg var det den beste terapien jeg hittil har fått. Jeg pratet og pratet om all dritten og hele tiden så jeg han foran meg i SITT avhør, hehe :)

Vet familien din om hva som har skjedd deg ?

Hvor gammel er du ? Har du fortrengt dette lenge ?

Skulle så gjerne mailet deg.

Klem

Ja, jeg har fortrengt dette ganske så lenge. Alt kom opp igjen da jeg plutselig fikk en ganske kraftig depresjon. Jeg begynte ikke gå på smi før i slutten av mars. Jeg er 24 år nå. Tusen takk for svaret ditt forresten. Det er godt å høre at du som har vært gjennom det føler at det var positivt for deg. Det er en oppmuntring for meg, for jeg har vært så redd for at det skulle bli for tøft. At de ikke skulle tro meg og sånn. Men når han kommer i avhør så får jo familien hans og alle andre som står ham nært få vite hvordan han egentlig er. Håper han virkelig får gjennomgå!!!!

Familien min vet at det har skjedd nå, men de vet ikke hvem det var. Har vært redd for alt styret som kom til å oppstå hvis jeg fortalte det. Men egentlig så er ikke det min skyld at det blir styr, han har bedt om det selv med det han har gjort. Og jeg kjenner nå at jeg blir sintere og sintere på ham...

Har ikke så veldig godt forhold til familien min, og det er også en grunn til at jeg ikke har fortalt. Usikker på om det kommer til å bli en støtte eller belastning for meg. Skulle ønske jeg hadde et par snille, omsorgsfulle og forståelsesfulle foreldre. Men det savner jeg altså...Jaja, foreldre kan man dessverre ikke kjøpe og selge, sånn er det bare. KLem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104961-maar/#findComment-610552
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...