Ole21365380520 Skrevet 14. mai 2003 Skrevet 14. mai 2003 Jeg våkner opp 2-5 ganger om natta. Da føles det som om jeg har sandpapir på innsiden av øyelokket og jeg har også et sterkt behov for å spise noe syrlig. Løsningen er kunstig tårevæske og noen biter frukt. Har pågått i 4-5 år og er likt året rundt uavhengig av sovested og om jeg har har ferie eller ikke . Hva kan dette være? Har ingen problemer på dagtid.Øyne og øyelokk ser helt normalt ut. Jeg er i god fysisk form og er ikke overvektig. Jeg drikker også helt normalt i løpet av dagen. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Beklager noe sent svar. Synes du skal få undersøkt om spytt- og tåreproduksjon er normal. Noen ganger kan legen få en indikasjon om det er noe galt ved å teste på Sjøgren" syndrom. Øyeleger er de som lettest finner ut om du har nedsatt tåreåroduksjon. Sure matvarer øker spyttsekresjonen; slik sett høres det ut som du selv behandler dine tørre slimhinner i munn-og øne riktig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.