Gå til innhold

Leddsmerter

Anbefalte innlegg

hell1365380520

Jeg har nylig fått smerter i fingerledd; spesielt innerste ledd på begge lillefingerne. Først merket jeg det når jeg knyttet hånden og smerten oppsto like før tuppen nådde inn til håndflaten. Smerten oppsto på innsiden av leddet på oversiden av fingeren. Tilsvarende men mindre sterkt for langfinger og pekefinger.Nå har smerten flyttet seg til yttersiden av samme ledd, fremdeles på oversiden. Det er også ømt når jeg tar / klemmer på området. Det virker som det er i senefestet. Jeg opplever også litt smerter i albueledd.

kan dette ha sammenheng med at jeg tar Hiprex 1 mg og Albyl E 160 mg etter en skade i ryggmargen for 2 år siden som har medført endel plager bl.a. med lammelse av vannlatings-funksjonen som gjør at jeg er avhengig av kateter. Pga dette fikk jeg også for ca 1 år siden urinveisinfeksjon som medførte voldsom feber og kraftige svetteanfall, noe som jeg aldri hadde opplevd før. Etter dette har jeg stadig voldsomme akutte kald svetteanfall bla om natten som varer 1-2 timer. Det er ingen påviselig ytre grunn, det bare starter og renner inntil det plutselig stopper. Det er kun hodet og nakke som svetter.

Kan dette ha sammenheng med medisinen jeg tar ?

Hvilke bivirkninger har Hiprex og Albyl E ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105051-leddsmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes ikke dette høres ut som bivirkning av medisinene du nevner. Synes du kan få undersøkt deg med tanke på leddsykdommer, reumatoid artritt ( ofte tildels arvelig "leddgikt", reaktiv artritt ( kommer ofte etter mageinfeksjoner) samt artrose (slitasjegikt). Noen leddsykdommer gir perioder med feber. Trolig må et røntgenbilde taes, ved siden av blodprøver. Kanskje kan bytte fra Albyl-E til en annen inflammasjonshemmer ( såkalte NSAIDS ( eks naproxen ) eller coxiber ( eks. Vioxx ) gi to effekter; bedring av ryggsmerter OG leddsmertene. Albyl-E gir økt blødningstendens som bivirkning. Snakk med legen din om dette. Du bør ikke kjøpe reseptfrie medisiner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105051-leddsmerter/#findComment-616206
Del på andre sider

hell1365380520

Synes ikke dette høres ut som bivirkning av medisinene du nevner. Synes du kan få undersøkt deg med tanke på leddsykdommer, reumatoid artritt ( ofte tildels arvelig "leddgikt", reaktiv artritt ( kommer ofte etter mageinfeksjoner) samt artrose (slitasjegikt). Noen leddsykdommer gir perioder med feber. Trolig må et røntgenbilde taes, ved siden av blodprøver. Kanskje kan bytte fra Albyl-E til en annen inflammasjonshemmer ( såkalte NSAIDS ( eks naproxen ) eller coxiber ( eks. Vioxx ) gi to effekter; bedring av ryggsmerter OG leddsmertene. Albyl-E gir økt blødningstendens som bivirkning. Snakk med legen din om dette. Du bør ikke kjøpe reseptfrie medisiner.

Kan det være Karpal tunnel syndrom ??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105051-leddsmerter/#findComment-621385
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...