Båtmann Skrevet 15. mai 2003 Skrevet 15. mai 2003 Ved forsøk på start av dieselmotor med sveiv har jeg fått brudd i båtbeinet i håndleddet for to uker siden. Dette beinet har visstnok dårlig blodtilførsel og bruddet vil derfor gro langsomt. jeg vil gjerne vite hvordan jeg skal forholde meg med tanke på bruk av arm og fingre og eventuelt om kostholdet eller andre ting vil påvirke gro-prosessen. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Dette bruddet SKAL ha gips i 6-8 uker! Gipsen skal støtte tommelen på en spesiell måte.Blod-tilførselen blir først dårlig dersom brudd-endene glir fra hverandre, eller gnisses mot hverandre. Det er ikke kjent om kostholdet på virker gro-prosessen; vil tro at C-vitaminer og D-vitaminer er gunstig. Tabletter som er inflammasjons-hemmende ( IbUX og liknende) Kan gi langsommere tilhelning. De som har et budd som ikke gror, må ofte opereres på sikt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.