sral Skrevet 22. november 2000 Del Skrevet 22. november 2000 Oppdaget for 12 dager siden en liten fast kul i det mørke feltet under høyre brystvorte.Kulen er ikke fast i huden eller ribbenet.Jeg er en mann på 35 år,ikke overvektig eller store bryster.Dagen før,og samme dag som jeg oppdaget kulen,var brystet ømmt,dette har gått over.Var hos legen i går.Tok en masse blodprøver,og ble henvist til røntgen av lunger,pluss poliklinisk fjerning av kulen.Kulen er ikkev stor,under 1cm i diameter.Dette gjør meg engstelig,hvor stor er sjangsen for at dette kan være ondartet? Det er ingen kreft i familien,og jeg er igod form.Legen sjekket også under armene i halsen og pungen.Hva kan det være hvis det ikke er ondartet? Mener å huske at jeg gikk meg på en jernstang et par dager før jeg oppdaget kulen,den kan ha truffet det aktuelle området.Kan dette ha forårsaket en slik kul?Ville det ikke heller ha blitt blåflekk og hevelse som ville ha gått over.Fikk for en del år siden fjernet en lignende kul på leggen som viste seg å være helt uskyldig,men jeg synes plasseringen av denne er skummel.Må også nevne at jeg er en liten hobbyhypokonder,har "hatt" både kreft hjertefeil og ms. Nå er jeg engstelig,og har følelsen av å gå rundt med en tikkende bombe ombord.Hvis dette skulle vise seg å være ondartet,hvor stor betydning kan ventetiden ha? Håper på svar hilsen Engstelig mann 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10518-mann-med-kul-i-brystet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
sral Skrevet 22. november 2000 Forfatter Del Skrevet 22. november 2000 Oppdaget for 12 dager siden en liten fast kul i det mørke feltet under høyre brystvorte.Kulen er ikke fast i huden eller ribbenet.Jeg er en mann på 35 år,ikke overvektig eller store bryster.Dagen før,og samme dag som jeg oppdaget kulen,var brystet ømmt,dette har gått over.Var hos legen i går.Tok en masse blodprøver,og ble henvist til røntgen av lunger,pluss poliklinisk fjerning av kulen.Kulen er ikkev stor,under 1cm i diameter.Dette gjør meg engstelig,hvor stor er sjangsen for at dette kan være ondartet? Det er ingen kreft i familien,og jeg er igod form.Legen sjekket også under armene i halsen og pungen.Hva kan det være hvis det ikke er ondartet? Mener å huske at jeg gikk meg på en jernstang et par dager før jeg oppdaget kulen,den kan ha truffet det aktuelle området.Kan dette ha forårsaket en slik kul?Ville det ikke heller ha blitt blåflekk og hevelse som ville ha gått over.Fikk for en del år siden fjernet en lignende kul på leggen som viste seg å være helt uskyldig,men jeg synes plasseringen av denne er skummel.Må også nevne at jeg er en liten hobbyhypokonder,har "hatt" både kreft hjertefeil og ms. Nå er jeg engstelig,og har følelsen av å gå rundt med en tikkende bombe ombord.Hvis dette skulle vise seg å være ondartet,hvor stor betydning kan ventetiden ha? Håper på svar hilsen Engstelig mann 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10518-mann-med-kul-i-brystet/#findComment-54546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål Sand, almenlege Skrevet 23. november 2000 Del Skrevet 23. november 2000 Kjære sral. I utgangspunktet synes jeg dette høres fredelig ut.Det kan jo feks.dreie seg om en fettkul el.en talgkjertel.Som du vet er dette godartede tilstander som også lett kan fjernes.Jeg synes du skal ta dette med stor ro.Det høres ut som om du virkelig blir tatt godt hånd om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10518-mann-med-kul-i-brystet/#findComment-48049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål Sand, almenlege Skrevet 23. november 2000 Del Skrevet 23. november 2000 Kjære sral. I utgangspunktet synes jeg dette høres fredelig ut.Det kan jo feks.dreie seg om en fettkul el.en talgkjertel.Som du vet er dette godartede tilstander som også lett kan fjernes.Jeg synes du skal ta dette med stor ro.Det høres ut som om du virkelig blir tatt godt hånd om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10518-mann-med-kul-i-brystet/#findComment-54925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.