Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en samboer som begynte å røyke igjen for 1 uke siden etter å ha vært røykfri i 2 måneder. Jeg har ofte spurt om det går bra med å ikke røyke, jada,det er ingen problemer, har han svart. Men i går kjente jeg på ånden at han har røkt, luktet det på fingrene hans som i tillegg var blitt gule igjen. Da jeg spurte om han var begynt å røyke, svarte han. Nei. Jeg er ikke så dum.

Jeg ble utrolig skuffa og såret av at han går rundt og lyver til meg. Har dårlig erfaring fra tidligere med løgner fra eks samboer. Dette vet han veldig godt om, og nå lyver han også. Hva skal jeg gjøre med sånt??? Orker ikke vere sammen med en som lyver, men jeg elsker han over alt på jord. Hva skal jeg gjøre for å få han til å slutte å røyke igjen? Klarte ikke å være optimistisk i går, men har bestemt meg for å ikke dømme han så hardt mer. Han løy pga. av at han visste det kom til å bli en sånn episode som det ble....

Råd noen??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105262-han-begynte-%C3%A5-r%C3%B8yke-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 4 uker senere...

Han er nok i benektelseperioden nå. Han har vært flink og sluttet, men så har han tatt en eller flere røyk. Han overbeviser seg selv om at han skal bare ta en røyk til, så slutter han igjen. Jeg gikk selv å smugrøkte for venner og kollegaer i over en måned før jeg tilsto at jeg hadde sprukket. Grunnen var at jeg ønsket å slutte igjen uten at alle andre så at jeg var "mislykket" når jeg begynte igjen etter å ha vært flink en lang periode.

...kan du ikke bare slutte å plage han. La mannen få slutte når han vil, og ikke fordi du vil!

Vet du hva? Er dette ditt største problem så fy skam deg, hvis han vil ta seg en røyk eller fem så la nå mannen gjøre det. Er han ikke herre over sitt eget liv. Tenk at han kanskje føler en ro ved å ta seg enrøyk. Du må være ei masekjærring- tenk på de som har virkelige problemer iform av rus- dette er bare "way off". Skader han deg med røyken kanskje? i tilfelle hvordan- det lukter sier du. Du kan ikke ha møtt mye motgang i livet- som henger deg opp i at han tar seg en røyk. Hørt om ordet fanatisk og fisefin. Det er kroppen hans d går utover-som han faktisk har rett til å bestemme over!! GET A GRIP!!

hilsen ei som røyker!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...