randolph1365380521 Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Jeg hadde en sønn på 20 år som hadde en svulst på hypofysen og ble operert for dette på Rikshospitalet. Operasjonen var 99 % vellykket men etter 3 måneder ble han skikkelig syk og døde. Han fikk skikkelig diare og lege ble tilkallt og han sa det var en virus og ga ham noen piller for å dempe kvalmen. Dagen etter på tidlig på morgenen kollapset han og falt om badet.Ambulansen kom og på vei til sykehuset stoppet hjertet.De jobbet veldig aktiv med å få det i gang og vi fikk assistanse fra det sykehuset han skulle inlegges på underveis. 4 timer etter hjertestansen døde han.Han hadde en oppsvulming i hjernen og Ullevål sykehus var varslet og sto klare til å borre hull for å lette trykket,men det var forsent. Vi spurte da legen etter at vi fikk beskjed om at han var død om donering og fikk til svar at at alle organer var ødelagt på ham.Etter å leste obduksjonsrapporten kan ikke jeg skjønne at de var ødelagt men stemmer dette? Det er noe jeg grubler på stadig etter dødsfallet.Jeg har slitt psykisk etter dette og er unnskyld uttrykket drit forbannet på legen som var hjemme hos oss dagen før og ikke sendte ham inn på sykehus. Men det er jo så mange mennesker idag som venter på en donator,hvorfor kunne de ikke bruke ham.Jeg har kortet i lommeboken,det har in datter og min mann også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105389-donator/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Dette er en trist og vanskelig opplevelse for deg. Blødning etter operasjoner kan forekomme, uansett hvor riktig enn operasjon har vært gjennomført. Kanskje hadde han annen sykdom som gjorde at han blødde lettere, eller fikk skade i flere organer. Dette er også noe man kan se etter enkelte operasjoner, infeksjoner eller medisin-bruk; hele immun-systemer kollapser. Slik du beskriver det, høres kommunikasjonen "brutal" ut. Dersom du fremdeles har plager psykisk, synes jeg du kan be om en samtale med en lege som kjente sønnen din de siste ukene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105389-donator/#findComment-616266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
randolph1365380521 Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Dette er en trist og vanskelig opplevelse for deg. Blødning etter operasjoner kan forekomme, uansett hvor riktig enn operasjon har vært gjennomført. Kanskje hadde han annen sykdom som gjorde at han blødde lettere, eller fikk skade i flere organer. Dette er også noe man kan se etter enkelte operasjoner, infeksjoner eller medisin-bruk; hele immun-systemer kollapser. Slik du beskriver det, høres kommunikasjonen "brutal" ut. Dersom du fremdeles har plager psykisk, synes jeg du kan be om en samtale med en lege som kjente sønnen din de siste ukene. Takk for svaret,så langt. Legen han brukte var vår "huslege" og han har jeg byttet. Noen få dager før guttungen døde var jeg hos samme legen til kontroll og fikk da beskjed om at nå måtte han begynne å søke seg jobber. Jeg svarte da ta han ikke var frisk nok men det blåste han av. Min mann og jeg hadde også mange disputter angående dette.Mannen min mente at nå var alt greit og satte han litt aksjon.Jeg så jo at guttungen var elendig. Min mann og jeg er heller ikke ening om dødsårsaken.Min mann mener det var feilmedisering noe vi trodde begge to og tok advokat ,men den advokaten var en blemme. Diagnose i Obduksjonsrapporten er:IA Mors subita med sirkulasjonsstans og utvikling av hjerneødem. B Status etter op.kraniofaryngeom med poistoperativ elepsi. Medisering etter operasjon. Cortison fast 12,5 mg morgen og kveld. med nedtrapping 4 dager til 1/2 tabelett morgen og kveld Novaluzid mixtur 15 ml 4 g.pr dag Evinat(Eyinat) 100mg 1 1/2 morgen og kveld. Thyroxin natrium 0,1mg 1 g.pr.dag Minipin spray 2,5 mg 1-2 dusj i hvert nesebor når urinmengden er over 3 likv.i døgnet. Var hos legen og tok blodprøver /THS,forty,hematologistatus,leverprøver og S-feryotin. Jeg var hos legen jevnlig med gutten siden han var 8 år fordi han la så på seg.Han veide 131 kg når han døde og var ca 173 cm høy. Hadde soneterapi og han sa at det var noe helt galt med stoffskiftet hans noe jeg måtte opp med legen ,som jeg gjorde,men neida det hadde de sjekket ikke noe galt der. Var hos øyelege fordi guttungen sa det stakk så i øynene når han leste og prøvde å gjøre lekser.Nei da ikke noe galt med ham.Optikeren sa at det var noen helt galt med det ene øyet men det satt så langt inne for ham at han kunne ikke si hva det var. Øyespesialisten sa Tror du at at du får han til å gå med briller? Samtidig da krangling med ektemake om at jeg var hysterisk og guttungen lat! Han hadde skrive og lesevansker. Han fikk gå opp til ny eksamen på yrkesskolen på kokkelinjen etter mye mas,takket være min mann.Jeg satt og regnet og leste ham hver dag.Han fikk lekser av meg når jeg dro på jobb og jeg satt med ham når jeg kom hjem og rettet opp feielen og ga ham inn med teskjeer. Han bestod den eksamen og og fikk sin kokkeutdannelse og fikk fagbrev på det. Dette blir langt men jeg går som sagt fortatt hos psykolog 1 g pr måned,det går mye bedre,men jeg irriterer meg over hvorfor ikke hans organer kunne bli brukt,hva skjedde med gutten min? Skal vi snart få en skikkelig diskusjon her i hjemmet om hva han døde av? Jeg har e sunn frisk datter og to barnebarn,en svigersønn man bare kan drømme om,men alikevel så er jeg så langt nede at jeg gjerne kan svelge hele pilleskapet mitt en dag og bli borte! Jeg har så mye medisiner,vival,zoloft 100mg ,tolvon 30 mg pluss pluss.Men jeg skal jo ikke gjøre det da men noen dager er jeg inne på tanken,når vi diskuterer som verst her. Vær så snill prøv og si meg dødsårsaken og hvorfor ingen organer kunne doneres! En ting på slutten den legen som var tilstede (vaktskifte) når vår sønn døde var det mest ufyselige jeg har møtt!Legen han skulle til på samme sykehus uken etter møtte opp og var bare en kjernekar og i sjokk ,han var bare herlig. En ting jeg vet er at han ikke fikk ut urin,og de fikk opp en ekspert på det emns han lå der og de greide ikke å få ut urin,jeg snek i gangene og har lange ører. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105389-donator/#findComment-617868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
randolph1365380521 Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Dette er en trist og vanskelig opplevelse for deg. Blødning etter operasjoner kan forekomme, uansett hvor riktig enn operasjon har vært gjennomført. Kanskje hadde han annen sykdom som gjorde at han blødde lettere, eller fikk skade i flere organer. Dette er også noe man kan se etter enkelte operasjoner, infeksjoner eller medisin-bruk; hele immun-systemer kollapser. Slik du beskriver det, høres kommunikasjonen "brutal" ut. Dersom du fremdeles har plager psykisk, synes jeg du kan be om en samtale med en lege som kjente sønnen din de siste ukene. jeg har gitt deg et lang svar på dette innlegget har du fått det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105389-donator/#findComment-625376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
randolph1365380521 Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 jeg har gitt deg et lang svar på dette innlegget har du fått det? Jeg sendte hva som sto i obduksjonen osv.jeg leter her for å se om det står et annet sted.Svaret ditt nå fant jeg På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105389-donator/#findComment-625381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.