Gå til innhold

yrkesretet attføring og graviditet


dussa

Anbefalte innlegg

Jeg går på yrkesrettet attføring på 2året men har bevilget ett år til, men det jeg lurer på er: Hva skjer visst jeg nå blir gravid, jeg bor sammen med min kjæreste, men vil jeg motta noen finansiell hjelp etter jeg har fått barn? kan jeg miste støtten til utdanningen etter jeg har fått barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går på yrkesrettet attføring på 2året men har bevilget ett år til, men det jeg lurer på er: Hva skjer visst jeg nå blir gravid, jeg bor sammen med min kjæreste, men vil jeg motta noen finansiell hjelp etter jeg har fått barn? kan jeg miste støtten til utdanningen etter jeg har fått barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Med dagens regler får du engangsstøtten. Du får sannwynligvis innvilget permisjon fra attføringen, men du kan ikke regne med å beholde attf.pengene i permisjonen.

Les mer her: http://trygdehjelpen.no/diverse/yrkesrettet.html

Det er nye regler om beregning av attf.penger fra nyttår, og departementet har signalisert at de vil vurdere å gi rett til fødselspenger av attføring og rehabiliteringspenger. Men foreløpig er det helt i det blå om og eventuelt når dette blir aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Med dagens regler får du engangsstøtten. Du får sannwynligvis innvilget permisjon fra attføringen, men du kan ikke regne med å beholde attf.pengene i permisjonen.

Les mer her: http://trygdehjelpen.no/diverse/yrkesrettet.html

Det er nye regler om beregning av attf.penger fra nyttår, og departementet har signalisert at de vil vurdere å gi rett til fødselspenger av attføring og rehabiliteringspenger. Men foreløpig er det helt i det blå om og eventuelt når dette blir aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...