Gå til innhold

Har så lyst til å kutte ut/ned på medisinene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg i en periode hvor jeg er så utrolig drittlei av medisinene mine, at jeg holder på å spy hver gang jeg skal ta dem!

Det er jo ikke så veldig lenge siden jeg begynte på litium (i februar), og den har virket stabiliserende på en mye bedre måte (sterkere liksom), enn det tegretol (som jeg også går på) alene gjør.

Det som er problemet er at nå virker det som om den stabiliserer ¨så mye at jeg på en måte blir en smule deprimert..eller er det dette som er normalen?

Hvor er det blitt av tiltakslysten min, kreativiteten, impulsivitenen, de litt "ville" påfunnene til tider, og evnen til å gå fullstendig opp i forskjellige prosjekter, mens jeg bobler over av glede over de forskjellige planene jeg legger og livet.

Jeg ser på dette som en del av personligheten min og ikke som noe syklig. Noe av det kan selvfølgelig ha grenset litt til hypoman adferd, men likevel..

Skjønner selvfølgelig at jeg trenger med. mot de ordentlige hypomane/maniske episodene hvor alt går i hundre, men jeg hadde ikke trodd at med. skulle fjerne så mye mer som de gjør.

Jeg har blitt en kjedelig person (føler jeg selv da)! Vet at det er vanlig at bipolare ønsker å kutte ut med. pga at man savner de hypomane fasene, men har jeg virkelig vært sykere enn jeg har trodd da, hvis "normal" egentlig var litt hypoman? Det nekter jeg nesten å tro.

Nå er jeg blitt veldig tung i kroppen den siste uka så nå er alt et ork. Derfor tok jeg bort 200 mg tergretol fra kveldsdosen i dag (tar 800 mg+ litium kons. mellom 0.6-0.7). Skal til legen i løpet av uka men, det er et tiltak bare å komme seg dit.

Uff, er bare så drittlei nå av å aldri komme meg videre ordentlig, så jeg kan begynne å studere f.eks. Det skal nok gå etter hvert, men,men..

drops1365380397
Skrevet

Kan godt være at du har svingt over i en depresjon. Det du skriver om trenger ikke nødvendigvis være forårsaket av medisinene. Særlig siden du ikke bruker AD i tillegg. Lithiumen bruker også å forsterke antidep effekten av AD, hevdes det fra faglig hold. Dessuten må mixen tilpasses deg, det tar litt tid å justere seg inn.

Bare en tanke.

Jeg savner også de hypomane periodene, de var bare helt max.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...