Gå til innhold

Tiden leger alle sår????

Anbefalte innlegg

naj1365380522
Skrevet

For en god stund siden oppdaget jeg(fant meldinger på hans telefon) at min ektemann gjennom 10 år har hatt en forhold bak min rygg.(vi har to barn) Kvinnen bor i et annet land og de har møttes få ganger, men hadde hatt hyppig kontakt pr.mail, tlf., sms etc. De hadde dessverre rukket å bli ordentlig forelsket..... Ekteskapet vårt var "bra", men hadde blitt et A4-ekteskap, med lite kjærlighet, sex, følelser,kommunikasjon, etc....Jeg valgte å prøve å tilgi, men det er vanskelig. At han hadde vært utro var en ting, men jeg ble i en lang periode etter at jeg oppdaget det, ført bak lyset i form av at han fremdeles hadde kontakt (ikke fysisk), da han ikke klarte å kutte tråden over natta pga. følelser. Derfor "måtte" han lyve med at all kontakt var brutt i og med at jeg ikke akspeterte dette. Dette var måten han måtte gjøre det på, for å komme utav forelskelsen han hadde rotet seg inn i.

Det har nå gått 8 mnd. siden dette skjedde, og vi har idag et ekteskap som mange misunner oss.Vi har startet "på nytt", og er veldig forelsket og glad i hverandre. Han sier følelsene for henne nå er borte men at minnene selvfølgelig alltid vil være der.

Det er noe som sier at vi mennesker innimellom trenger en "Wake up call"...og at du ikke vet hva du har før du holder på å miste det....

For meg har dette vært knalltøft...Har forsåvidt en forståelse for at han var utro, da jeg nå forstår hvor mye som manglet i vårt ekteskap. Men mitt største problem er at jeg sliter noe vanvittig med; er han ærlig nå, eller juger han fremdeles ifht.det med kontakt etc?. Store deler av hverdagen går bra, men så kommer nedturene som sier at; Kanskje blir jeg fremdeles lurt??? Dette kan drive meg helt til vanvidd, og jeg har nedturer som virkelig skremmer meg.Han er virkelig bekymret for meg, og bedyrer at NÅ ER ALT OVER. Vi er begge innstilt på å klare dette, og jeg er veldig sikker på at han virkelig ønsker å redde ekteskapet. Men tillitten har fått en skikkelig knekk, og jeg lurer bare på om jeg noen gang kan få den tilbake? Jeg er egentlig en veldig sterk og oppegående person, men har som sagt store problemer i perioder. Er det sånn at; Tiden leger alle sår, eller må jeg bare gi opp?

happy1365380345
Skrevet

Hei :)

Dette finnes det vel ikke noe entydig svar på og det blir vel kanskje riktigere å bruke uttrykket tiden vil vise....

Du trenger nok å stille deg selv mange spm i tiden fremover. Bare pass på at du ikke kjører deg selv helt tom på dette, før du tar en avgjørelse.

Jeg ønsker ikke å være noen rådgiver i en slik sammenheng, fordi hvorvidt dere klarer dette eller ikke ligger helt og holdent på dere to. Deres felles evne til å forstå hverandres følelser og handlinger både før og etter utroskap blir nok satt på en stor prøve nå.

Imidlertid kan jeg si at jeg føler med deg og forstår at det nå for deg må være utrolig vanskelig å skulle sette pris på at dere har funnet veien tilbake til hverandre. Samtidig skal du tilgi og igjen lære deg å stole på, for at dette skal kunne funke.

Jeg tror nøkkelen til en positiv løsning på dette, uansett hva utfallet blir, ligger i en god kommunikasjon.

Jeg ønsker dere lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...