SierDuDet Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Almost Famous directors cut. Satan, den er bra. En av de bedre som er. Et must for alle nostalgiske rock'an rollere og alle andre med sansen for god film. Tror ikke denne versjonen finnes i Norge, men man får den på play til £17,99, og med dagens kurser går den igjennom tollen. Fikk nesten lyst til å se den igjen umiddelbart! 0 Siter
Gjest Jolly Roger Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Jada, den er bra. Men du får'n for 99 hos Platekompaniet (engelsk import- samme versjon som Play selger.) Eller du kan kjøpe den på tilbud hos Play - 7.99 GBP. 0 Siter
SierDuDet Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Skrevet 20. mai 2003 Jada, den er bra. Men du får'n for 99 hos Platekompaniet (engelsk import- samme versjon som Play selger.) Eller du kan kjøpe den på tilbud hos Play - 7.99 GBP. Det stemmer ikke. Dette er play/platekompaniversjonen som er billig: http://www.playserver5.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=94383 Altså ikke directors cut. Her er versjonen jeg bestilte fra play for et par dager siden og som jeg fikk idag (sone 1): http://www.playserver5.com/play247.asp?page=title&r=R1&title=96819 Denne er 35 minutter lenger, består av 2 dvd plater + 1 cd, og er pusset opp maksimalt. Denne utgaven finnes ikke på sone 2. 0 Siter
Gjest Jolly Roger Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Det stemmer ikke. Dette er play/platekompaniversjonen som er billig: http://www.playserver5.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=94383 Altså ikke directors cut. Her er versjonen jeg bestilte fra play for et par dager siden og som jeg fikk idag (sone 1): http://www.playserver5.com/play247.asp?page=title&r=R1&title=96819 Denne er 35 minutter lenger, består av 2 dvd plater + 1 cd, og er pusset opp maksimalt. Denne utgaven finnes ikke på sone 2. Aha - region 1 - det var derfor jeg ikke fikk den fram! 35 min ekstra - snadder! Men BlackStar påstår de har den for region 2, og til og med med norsk tekst? (Riktignok dyrere, men det betyr kanskje at Play også får en R2-versjon snart?) http://www.blackstar.co.uk/video/item/7000000076979 0 Siter
SierDuDet Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Skrevet 20. mai 2003 Aha - region 1 - det var derfor jeg ikke fikk den fram! 35 min ekstra - snadder! Men BlackStar påstår de har den for region 2, og til og med med norsk tekst? (Riktignok dyrere, men det betyr kanskje at Play også får en R2-versjon snart?) http://www.blackstar.co.uk/video/item/7000000076979 Men det der ser ikke ut til å være samme filmen selv om koveret er likt. Den her varer f.eks. bare i 122 minutter, altså det samme som kinoversjonen, mens den andre varer i 2 timer og 43 minutter. Det hender disse spesialversjonene ikke dukker opp på Sone 2 i det hele tatt, eller i hvert fall ikke på mange år. Aner ikke hvorfor... Velvel... Trikset er å ha en sonefri spiller! 0 Siter
Gjest Jolly Roger Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Men det der ser ikke ut til å være samme filmen selv om koveret er likt. Den her varer f.eks. bare i 122 minutter, altså det samme som kinoversjonen, mens den andre varer i 2 timer og 43 minutter. Det hender disse spesialversjonene ikke dukker opp på Sone 2 i det hele tatt, eller i hvert fall ikke på mange år. Aner ikke hvorfor... Velvel... Trikset er å ha en sonefri spiller! Er du sikker på at det ikke står 2 timer og 3 minutter? (Det står det hvertfall på lenken du postet). Men det kan jo være andre forskjeller i ekstramateriell etc. (Foretrekker alltid å ha norsk tekst hvis det går, ellers er faren større for å miste noen nyanser.) 0 Siter
SierDuDet Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Skrevet 20. mai 2003 Er du sikker på at det ikke står 2 timer og 3 minutter? (Det står det hvertfall på lenken du postet). Men det kan jo være andre forskjeller i ekstramateriell etc. (Foretrekker alltid å ha norsk tekst hvis det går, ellers er faren større for å miste noen nyanser.) Ja, jeg er sikker på det. Så den akkurat og den varte i nesten 3 timer. På den jeg la ut står det:Untitled: The Bootleg Cut - Cameron Crowe's Director's Edition with Over 30 Minutes of Never-Before-Seen Footage. Dette burde vært lagt med der tiden står, i og med at både kinoversjonen og directors cut'en følger med på hver sin disk. Ja, jeg er enig i at tekst er viktig, dog liker jeg nok engelsk tekst bedre enn norsk, og på denne filmen er det engelsk tekst. Sørger stort sett alltid for at det er det på filmene jeg bestiller. Er ikke alltid like lett å høre hva som blir sagt. 0 Siter
Gjest Jolly Roger Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Ja, jeg er sikker på det. Så den akkurat og den varte i nesten 3 timer. På den jeg la ut står det:Untitled: The Bootleg Cut - Cameron Crowe's Director's Edition with Over 30 Minutes of Never-Before-Seen Footage. Dette burde vært lagt med der tiden står, i og med at både kinoversjonen og directors cut'en følger med på hver sin disk. Ja, jeg er enig i at tekst er viktig, dog liker jeg nok engelsk tekst bedre enn norsk, og på denne filmen er det engelsk tekst. Sørger stort sett alltid for at det er det på filmene jeg bestiller. Er ikke alltid like lett å høre hva som blir sagt. På den du la ut står det:Untitled: The Bootleg Cut - Cameron Crowe's Director's Edition with Over 30 Minutes of Never-Before-Seen Footage." Og så står det: "Duration 2 hours and 3 minutes (approx) " Mens på den hos BlackStar står det: "Duration: 122 mins" og "Extended cut of the movie, plus over 35 mins of footage" Så det er nok samme filmen, hvertfall. Uansett - jeg har bare sett kino-versjonen og den var bra i seg selv. 0 Siter
SierDuDet Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Skrevet 20. mai 2003 På den du la ut står det:Untitled: The Bootleg Cut - Cameron Crowe's Director's Edition with Over 30 Minutes of Never-Before-Seen Footage." Og så står det: "Duration 2 hours and 3 minutes (approx) " Mens på den hos BlackStar står det: "Duration: 122 mins" og "Extended cut of the movie, plus over 35 mins of footage" Så det er nok samme filmen, hvertfall. Uansett - jeg har bare sett kino-versjonen og den var bra i seg selv. Ja, da er det nok samme. Sjekket bare hvor lang den var på den du la ut, helt uten å lese hva som ellers sto der. Men nå sto det jo 2 timer og 3 minutter også på den jeg la ut... Så du har rett. Uansett er det ofte andre utgivere som tar seg av det skandinaviske markedet, og filmene blir sjeldent like gode. De gjør ofte ikke det samme i forhold til å pusse opp lyd og bilde. Hehe, vet egentlig ikke så mye om dette selv, men registerer en stoooooooor misnøye blant dvd-fanatikere på et norsk dvdforum på nettet )www.dvdarkivet.no). Liker du gode versjoner av gode filmer og kan leve med engelsk tekst, så ville jeg gått for å bestille denne: http://www.playserver5.com/play247.asp?page=title&r=R1&title=98598 Fikk den også i posten istad, og bare koveret ser ut til å være verdt penga. Makan til nydelig kover har jeg aldri sett tidligere. Tungt er det også. Det veier jo like mye som 10 andre filmer til sammen og er virkelig stilfullt! God pris til spesialversjon å være er det også. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 21. mai 2003 Skrevet 21. mai 2003 Det er faktisk en av filmene som ligger her og som jeg ikke har fått sett enda... Travelt med små barn, ser du! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.