Gå til innhold

Har du hatt kul/byll i underlivet? Hjelp meg!!


Gjest Desperat!

Anbefalte innlegg

Gjest Desperat!

Jeg er plaget med at det oppstår en kul innenfor/like ved siden av klitoris. Altså ikke i områder der kjønnshårene vokser, men i slimhinnen. Den sitter som regel ganske dypt, og er fryktelig vond å klemme på. Den er myk, som å klemme på en drue.

Har hatt dette 5 ganger nå, og har en gang måttet til kirurg for å snitte den opp. (Han kunne ikke svare på hva den kom av.)Den var fyllt av puss, det vil si at det var en bakterieinfeksjon som var årsaken til at byllen ble dannet.

De siste 2 gangene har jeg satt meg selv på antibiotikakur (har tilgang til det) i en uke, og den har da forsvunnet.

Men denne gangen ser det imidlertid ikke ut til at antibiotikaen hjelper, jeg har en druestor, øm kul innenfor klitoris, og kjønnslepper og alt er hovnet skikkelig opp. Har nevnt dette for flere leger og gynekologer, men har ikke vært til lege mens byllen har vært der. Det var kun den ene gangen den ble snittet opp. Men ingen har hørt om det før!! Har også spurt her inne på DOL, og lett på nettet.

Så, hvis du som leser dette også er plaget med slike byller, vær så snill og fortell meg hva du har gjort med det. Har du fått noen forklaring på årsak, evt om det kan forebygges? (skal uansett til gynekolog i morgen)

Jeg blir gal av dette, har nå hatt to slike byller på en måned!! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mester

En verkebyll er en verkebyll, er det ikke? Jeg har hatt slike sjøl, men jeg er mann, da. Jeg får dem i lysken. Ikke ofte, men jeg har måttet snitte dem opp, ja.

Burde du ikke kule bruken av antibiotika, selv om du har tilgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nei til antibiotika

Det er sikkert en hårsekk som lager disse byllene. Har du f.eks. barbert deg kan det bli byller hvis du er uheldig.

Det må nok et kirurgisk inngrep til her ja, det hjelper neppe med antibiotika. Hvis du har tilgang vet du sikkert også hvor lite smart det er å tilføre kroppen antibiotika for en så liten sak.

Forsøk heller å behandle lokalt med en antiseptisk olje, pyrisept eller lignende. Gni godt på med en q-tips i håp om at middelet også når inn i byllen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Desperat!

En verkebyll er en verkebyll, er det ikke? Jeg har hatt slike sjøl, men jeg er mann, da. Jeg får dem i lysken. Ikke ofte, men jeg har måttet snitte dem opp, ja.

Burde du ikke kule bruken av antibiotika, selv om du har tilgang?

Dette er ikke det samme som du beskriver.

Jeg er helseutdannet, og har en mengde argumenter for/imot bruk av antibiotika i denne sammenhengen. Jeg skal ikke liste alle opp for deg, men gynekologen jeg var hos sist gang var enig i at antibiotika var en grei løsning siden kulen ikke er lett tilgjengelig på et tidlig stadium. Da må den vokse seg stor nok først, og det er vanvittig smertefullt. Dessuten er den i et ekstremt sensitivt område, og puss ødelegger vev på sin vei ut til overflaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Desperat!

Det er sikkert en hårsekk som lager disse byllene. Har du f.eks. barbert deg kan det bli byller hvis du er uheldig.

Det må nok et kirurgisk inngrep til her ja, det hjelper neppe med antibiotika. Hvis du har tilgang vet du sikkert også hvor lite smart det er å tilføre kroppen antibiotika for en så liten sak.

Forsøk heller å behandle lokalt med en antiseptisk olje, pyrisept eller lignende. Gni godt på med en q-tips i håp om at middelet også når inn i byllen.

"Det er sikkert en hårsekk som lager disse byllene. Har du f.eks. barbert deg kan det bli byller hvis du er uheldig."

Den befinner seg som sagt ikke i behåret område, men dypt inne i slimhinnen.

"Det må nok et kirurgisk inngrep til her ja, det hjelper neppe med antibiotika. Hvis du har tilgang vet du sikkert også hvor lite smart det er å tilføre kroppen antibiotika for en så liten sak."

Dette er ingen liten sak. Dessuten, puss kommer av bakterieinfeksjon. Gud veit hvor bakteriene kommer fra i denne sammenhengen, men uansett, antibiotika tar bakterier.

"Forsøk heller å behandle lokalt med en antiseptisk olje, pyrisept eller lignende. Gni godt på med en q-tips i håp om at middelet også når inn i byllen."

Tror ikke jeg skal gni så mye på en infisert og betent kul som ligger langt under hudoverflaten....!!

PS jeg er helseutdannet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er sikkert en hårsekk som lager disse byllene. Har du f.eks. barbert deg kan det bli byller hvis du er uheldig."

Den befinner seg som sagt ikke i behåret område, men dypt inne i slimhinnen.

"Det må nok et kirurgisk inngrep til her ja, det hjelper neppe med antibiotika. Hvis du har tilgang vet du sikkert også hvor lite smart det er å tilføre kroppen antibiotika for en så liten sak."

Dette er ingen liten sak. Dessuten, puss kommer av bakterieinfeksjon. Gud veit hvor bakteriene kommer fra i denne sammenhengen, men uansett, antibiotika tar bakterier.

"Forsøk heller å behandle lokalt med en antiseptisk olje, pyrisept eller lignende. Gni godt på med en q-tips i håp om at middelet også når inn i byllen."

Tror ikke jeg skal gni så mye på en infisert og betent kul som ligger langt under hudoverflaten....!!

PS jeg er helseutdannet. :-)

Hvis en infeksjon er lokal og innkapslet, altså en abcess - hjelper ikke antibiotika som tas peroralt (via munnen altså).

Sånn bare til opplysning.

[også helseutdannet]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øhh. Ja, jeg har hatt en sånn byll. Vanvittig vondt!

Men jeg trodde det var en kvise, jeg. Derfor skar jeg opp selv, og tømte den for verk. Deretter renset jeg med Pyricept. Naturlig nok har jeg kjent mer behagelige ting "der nede"...

Men etter den ene gangen har jeg sluppet unna. Om jeg kan anbefale "behandlingen", vet jeg ikke, for vondt var det. Jeg tviler vel egentlig på at en lege ville anbefalt det heller. Jeg var ikke hos lege, og er slett ikke helseutdannet selv.

Men det er merkelig at ikke legene vet mer om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Desperat!

Hvis en infeksjon er lokal og innkapslet, altså en abcess - hjelper ikke antibiotika som tas peroralt (via munnen altså).

Sånn bare til opplysning.

[også helseutdannet]

Apocillin har hjulpet de to siste gangene.

Jeg er kun på 3. dagen i denne omgangen, så jeg vet ennå ikke hvorvidt det hjelper. Men krysser fingre..

Mulig den er annerledes denne gangen, mer innkapslet, som du sier. Takk for svar! Skal uansett til gynekolog i morra. *grue seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...