Gå til innhold

virus


forbrenner

Anbefalte innlegg

Av en eller annen grunn åpnet jeg et vedlegg som jeg ikke burde (har vanligvis prinsipp å ikke åpne ukjente vedlegg) og fikk opp melding fra Norton at det var funnet virus på maskinen min.

Stod også "repaird failed".

Betyr det at jeg enda har viruset på maskinen?

Jeg scanner nå med Norton.

Søkte på viruset,W32.HLLW.Mankx@mmW32. som det stod det var,men finner det ikke.

Hva skal jeg gjøre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

"Repair failed" betyr bare at den ikke kunne fikse filen som var infisert. Sannsynligvis er den satt i karantene av NAV. Husk å slette eposten som viruset kom i, samt slette det fra slettede elementer også.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Repair failed betyr i alle fall med mine innstillinger (temmelig standard innstillinger) at den infiserte filen (i dette tilfellet vedlegget) ikke lot seg reparere. Innstillingene mine er da slik at filen automatisk settes i karantene. Du kan sjekke om den ligger i karantene hos deg ved å sjekke karantene-"mappa" i Norton.

Mer info om dette viruset finner du blant annet her: http://www.aftenposten.no/nyheter/nett/article.jhtml?articleID=549371

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

"Repair failed" betyr bare at den ikke kunne fikse filen som var infisert. Sannsynligvis er den satt i karantene av NAV. Husk å slette eposten som viruset kom i, samt slette det fra slettede elementer også.

*klem*

Takk skal du ha.

*reklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Repair failed betyr i alle fall med mine innstillinger (temmelig standard innstillinger) at den infiserte filen (i dette tilfellet vedlegget) ikke lot seg reparere. Innstillingene mine er da slik at filen automatisk settes i karantene. Du kan sjekke om den ligger i karantene hos deg ved å sjekke karantene-"mappa" i Norton.

Mer info om dette viruset finner du blant annet her: http://www.aftenposten.no/nyheter/nett/article.jhtml?articleID=549371

mvh

Takk!

Hve betyr det at den settes i karantene?Hva skal jeg gjøre med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk!

Hve betyr det at den settes i karantene?Hva skal jeg gjøre med det?

Når den er i karantene, er den rett og slett plassert et sted den ikke kan gjøre skade.

Akkurat som dyr kan settes i karantene for å ikke smitte andre.

Inne i den karantene-mappa jeg snakka om, kan i alle fall jeg velge mellom

1) la den være

2) forsøke å reparere den etter en stund

3) slette den permanent

Alternativ 2 har du kun bruk for dersom det er en av dine egne filer (som du gjerne vil redde) som er infisert. Det har jeg aldri hatt bruk for.

Jeg velger som regel alternativ 3. (eller 1, hvis jeg er lat, og ikke gidder å sjekke karantenen)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den er i karantene, er den rett og slett plassert et sted den ikke kan gjøre skade.

Akkurat som dyr kan settes i karantene for å ikke smitte andre.

Inne i den karantene-mappa jeg snakka om, kan i alle fall jeg velge mellom

1) la den være

2) forsøke å reparere den etter en stund

3) slette den permanent

Alternativ 2 har du kun bruk for dersom det er en av dine egne filer (som du gjerne vil redde) som er infisert. Det har jeg aldri hatt bruk for.

Jeg velger som regel alternativ 3. (eller 1, hvis jeg er lat, og ikke gidder å sjekke karantenen)

mvh

Takk skal dere ha.

Aldri hatt virus før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha.

Aldri hatt virus før.

Du har i grunnen ikke hatt det nå heller - Norton tok det jo tross alt før infiseringa av maskina var et faktum :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke noen fil i karantene.

Merklig.

Da er antagelig innstillingene dine slik at filer som ikke kan repareres, slettes direkte.

Eller at du svarte ja på et spørsmål om sletting da Norton sa at den ikke klarte å fikse fila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er antagelig innstillingene dine slik at filer som ikke kan repareres, slettes direkte.

Eller at du svarte ja på et spørsmål om sletting da Norton sa at den ikke klarte å fikse fila.

Ok.Tusen takk.

Det kan godt være at jeg svarte ja. Ble skikkelig paff da det sto advarsel om virus.

Sto nemlig at jeg hadde fått bekreftelse eller noe på en søknad,burde tenkt meg om da. Men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...