Gå til innhold

Katarr/irritasjon

Anbefalte innlegg

Kvinne 41 år.

Jeg har hatt mer eller mindre kroniske urinveisinfeksjoner de siste årene. Gikk en gang i over 6 mnd før de fant ut at bakterien het Proteus Mirabilis og jeg fikk rett medisin.

Nå har jeg det problemet at symptomene på en infeskjon stadig er der, uten at det er påvist bakterier. Det er svie og trykk i blæra og urinrøret, følelsen av at urinen er slimete, stadig trang til å urinere og smerter ved vannlating. Jeg tester meg selv med urinstick og der er det hele tiden spor på blod. Men altså kun "forurensning" hos legen.

Da dette skjer nesten månedlig i forbindelse med at jeg venter menstruasjonen, regner jeg med at det kanskje også kan være hormoner som spiller inn?

Uansett - det jeg lurer på er om det finnes medikamenter som kan dempe eller fjerne disse irritasjon/katarr symptomene (ettersom det tydeligvis ikke er bakterier som er årsaken til smertene).

Jeg har prøvd alle kjerringråd med mer eller mindre hell. Bruker tranebær og c-vitaminer, er tørr på beina, bruker ullbukser osv osv.

Noen innspill?

Takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10586-katarrirritasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinne 41 år.

Jeg har hatt mer eller mindre kroniske urinveisinfeksjoner de siste årene. Gikk en gang i over 6 mnd før de fant ut at bakterien het Proteus Mirabilis og jeg fikk rett medisin.

Nå har jeg det problemet at symptomene på en infeskjon stadig er der, uten at det er påvist bakterier. Det er svie og trykk i blæra og urinrøret, følelsen av at urinen er slimete, stadig trang til å urinere og smerter ved vannlating. Jeg tester meg selv med urinstick og der er det hele tiden spor på blod. Men altså kun "forurensning" hos legen.

Da dette skjer nesten månedlig i forbindelse med at jeg venter menstruasjonen, regner jeg med at det kanskje også kan være hormoner som spiller inn?

Uansett - det jeg lurer på er om det finnes medikamenter som kan dempe eller fjerne disse irritasjon/katarr symptomene (ettersom det tydeligvis ikke er bakterier som er årsaken til smertene).

Jeg har prøvd alle kjerringråd med mer eller mindre hell. Bruker tranebær og c-vitaminer, er tørr på beina, bruker ullbukser osv osv.

Noen innspill?

Takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10586-katarrirritasjon/#findComment-54777
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...