Gjest fille Skrevet 23. november 2000 Del Skrevet 23. november 2000 Kvinne 41 år. Jeg har hatt mer eller mindre kroniske urinveisinfeksjoner de siste årene. Gikk en gang i over 6 mnd før de fant ut at bakterien het Proteus Mirabilis og jeg fikk rett medisin. Nå har jeg det problemet at symptomene på en infeskjon stadig er der, uten at det er påvist bakterier. Det er svie og trykk i blæra og urinrøret, følelsen av at urinen er slimete, stadig trang til å urinere og smerter ved vannlating. Jeg tester meg selv med urinstick og der er det hele tiden spor på blod. Men altså kun "forurensning" hos legen. Da dette skjer nesten månedlig i forbindelse med at jeg venter menstruasjonen, regner jeg med at det kanskje også kan være hormoner som spiller inn? Uansett - det jeg lurer på er om det finnes medikamenter som kan dempe eller fjerne disse irritasjon/katarr symptomene (ettersom det tydeligvis ikke er bakterier som er årsaken til smertene). Jeg har prøvd alle kjerringråd med mer eller mindre hell. Bruker tranebær og c-vitaminer, er tørr på beina, bruker ullbukser osv osv. Noen innspill? Takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10586-katarrirritasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fille Skrevet 23. november 2000 Del Skrevet 23. november 2000 Kvinne 41 år. Jeg har hatt mer eller mindre kroniske urinveisinfeksjoner de siste årene. Gikk en gang i over 6 mnd før de fant ut at bakterien het Proteus Mirabilis og jeg fikk rett medisin. Nå har jeg det problemet at symptomene på en infeskjon stadig er der, uten at det er påvist bakterier. Det er svie og trykk i blæra og urinrøret, følelsen av at urinen er slimete, stadig trang til å urinere og smerter ved vannlating. Jeg tester meg selv med urinstick og der er det hele tiden spor på blod. Men altså kun "forurensning" hos legen. Da dette skjer nesten månedlig i forbindelse med at jeg venter menstruasjonen, regner jeg med at det kanskje også kan være hormoner som spiller inn? Uansett - det jeg lurer på er om det finnes medikamenter som kan dempe eller fjerne disse irritasjon/katarr symptomene (ettersom det tydeligvis ikke er bakterier som er årsaken til smertene). Jeg har prøvd alle kjerringråd med mer eller mindre hell. Bruker tranebær og c-vitaminer, er tørr på beina, bruker ullbukser osv osv. Noen innspill? Takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10586-katarrirritasjon/#findComment-54777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sigurd Kulseng-Hanssen, Lege Skrevet 26. november 2000 Del Skrevet 26. november 2000 Slå opp på Yahoo og søk etter interstitial cystitis. Synes du dine plager passer med det som beskrives der? I så tilfelle finner du masse informasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10586-katarrirritasjon/#findComment-55994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.