Gå til innhold

Er dette for hardt for huden+

Anbefalte innlegg

Gjest HudEngelen

Jeg har fet til normal mhud i fjestet, en del sorte prikker og litt kviser, men ikke for mye.

Prøver å rense huden i ansiktet hver morgen og hver kveld, men det er ikke alltid jeg orker.

Tar annsiktsmaske ca 2 ganger i uken og skrubbkrem (beregnet for ansikt )ca 2 gang.

På resten av kroppen bruker jeg bodylotion 1-6 ganger i uken, scrubber den med skre, hanske ol, 1-2 ganger per måned og er nøye med å tilføre fuktighet etterpå.

Det samme viss jeg barberer skrittet eller vikser leggene, på med masse fuktighet.

Merkene jeg bruker er alt fra Declour til lorèal, altså veldig variert, både dove, nivea, granier, cliniqe, biotherm og body shop har plass i mitt hjerte.

Må legge til at jeg er 19 år, ikke røyker, drikker mye vann og spiser mye sundt, men desverre også usundt.

Prøver å ungå å dekke hele fjeset med sminke, bruker som oftest bare på øyner og lipper, veldig sjeldent bruker jeg makeup krem eller pudder i hele fjeset.

Hva synest dere om hudpleien min? Noen ting jeg burde ungå, legge til??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105915-er-dette-for-hardt-for-huden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest papirtiger

Høres forsåvidt greit ut, men peeling på ansiktet to ganger i uken høres mye ut. I hvert fall hvis du også har ansiktsmaske to ganger. En gang i uka av begge burde holde i massevis. Kroppen tåler derimot skrubbing bedre.

Du gjør deg en bjørnetjeneste hvis du tilfører huden fuktighet den ikke trenger. Huden vil da slutte å produsere fuktgivende oljer og du er plutselig avhengig av fuktighetskrem.

Gjest HudEngelen

Høres forsåvidt greit ut, men peeling på ansiktet to ganger i uken høres mye ut. I hvert fall hvis du også har ansiktsmaske to ganger. En gang i uka av begge burde holde i massevis. Kroppen tåler derimot skrubbing bedre.

Du gjør deg en bjørnetjeneste hvis du tilfører huden fuktighet den ikke trenger. Huden vil da slutte å produsere fuktgivende oljer og du er plutselig avhengig av fuktighetskrem.

Tar scrubbkrem ca en gang i uken, og ansiktsmaske ca 2. Er det for gale mener du?

Pleier å variere litt med maskene har ca 3 jeg bytter mellom, som skal rense huden.

Synest du det er for mye?

Gjest papirtiger

Tar scrubbkrem ca en gang i uken, og ansiktsmaske ca 2. Er det for gale mener du?

Pleier å variere litt med maskene har ca 3 jeg bytter mellom, som skal rense huden.

Synest du det er for mye?

Tja.. Er det milde masker så er det nok ikke så dumt, men om de virker uttørkende så stresser de bare huden.

Huden har godt av litt hvile. Min personlige mening er at man ikke trenger å bruke rensesåpe om morgenen, men bare vaske seg med vann.

serendipity

Vær nøye med å rense huden både morgen OG kveld. Bruk milde og gode produkter feks.

Matis, Decleor, MD Formulation. Bruk skrubb en gang i uken, dyprens maske en uke, og en futighets maske den neste uken. Damp huden før behandling. Kjøpe en god dagkrem, og heller invester mer i en dyr dagkrem, som du også bruker på natten. Om du ikke er så gammel trenger du ikke nattkrem.

Og mitt siste råd; "ikke plukk deg i ansiktet. Det er fakitsk sant, mener ikke på kviser ol., men slutt å ta hendene opp til ansiktet i tide og utide (om du gjør det). Flusset av besselusker på hendene.

Annonse

Gjest papirtiger

Hvis man vasker ansiktet ofte med varmt vann og evt vaskegele o.l vil ikke dette bare føre til at huden blir tørrere?..de gangene jeg føler meg mest tørr i huden er etter dusj.

Da bruker du for sterk rensekrem. Huden skal ikke bli stram etter vask.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...