Gå til innhold

Leddsmerter

Anbefalte innlegg

vakker1365380455

Jeg er en jente på 30 år som er forferdelig plaget med leddsmerter. De værste smertene sitter på venstre side i skulder,albue,håndledd og ankel. Arm og fot hovner til stadighet opp og de kjennes til tider kaldere ut enn høyre side. De siste 2-3 mnd har jeg i tillegg vært plaget med hetetokter/feber når jeg har fått smertene. Smertene kjennes ut som press på leddene. Da jeg for ca 10 år siden var til undersøkelse på RiTø, i forbindelse med en lammelse i hele venstre side, kom de fram til at forstadiet til MS var den nærmeste diagnosen. Fibromyalgi har også vært et alternativ til "diagnose",men legen mente at jeg var for ung til å få dette på papiret! På de værste dagene er jeg utslitt i armene etter å ha hengt klær på tørkestativet. Jeg føler meg konstant trøtt og sliten og nå er jeg mildt sagt lei av dette. Hvorfor er det så vanskelig å finne ut hva det er som feiler meg og hva skal til for at legen min skal ta plagene mine seriøst og gi meg en skikkelig undersøkelse som ikke bare omfatter blod- og urinprøve?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105930-leddsmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

For det første bør du undersøkes med tanke på flått-båren sykdom; boreliose. Første stadiet av en slik sykdom er utslett rundt et flått-bitt. Senere kan det gi ledd-hevelser og ulike nerve-plager. Du bør også undersøkes grundig med tanke på leddgikt, også den formen som kommer sekundørt til en litt hissig tarminfeksjon. Synes det er rimelig at du får undersøkelse av en reumatolog om årsak ikke finnes, eller plagene forværres. Leddsmerter samtidig med feber gir ofte utslag på blodprøver.r

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105930-leddsmerter/#findComment-621895
Del på andre sider

Hei.

Ledd smertene kan forsvinne ved ikke spise hvetemel.

Har du blotype O eller A

Kjøp boka blotypedietten det anbefaler jeg.Søk på Kvasir bodtype så får du litt info.

Ofte er det i tilleg sopp og parasitter som lager problemer for kroppen.

Spis mat etter blotypen så vil mye forandre seg.

Jeg hadde smerter i 4 år uten at legene fant ut noe, ved og følge blotypedietten og spise en del kosttilskud så er jeg helt bra.Jeg vil kalle det jeg haddde fibromyalgi.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105930-leddsmerter/#findComment-627440
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...