Gjest Olaug Skrevet 23. november 2000 Del Skrevet 23. november 2000 Kan noen forklare hva dette betyr: Ledder: lett oppdrivning i PIP-ledder samt DIP-ledder der måtelig Plp.ømhet. Even lett palp.ømhet over abduktor pollikis longus bilateralt. Aksler u.a .. Albuer u.a. . Lett palp.ømhet over levator scapula. Ingen palp.ømhet over cips. Hofter u.a.. Kneledder u.a.. Fotledder lett palp.ømhet over lateral epikonyl. Måtlig palp.ømhet over MTP 5 bilateral. Bedømmning: Pas. Har lette tendinitter, just for tilfellet ikke så mye at hun skulle klare fibromyalgikriterier. Har også letter oppdrivning i PIP-ledder som ved arthrose i hendene samt fibromyalgi. Alt dette har rheumatolog skrevet etter kun å blitt undersøkt fysisk. Jeg plages mye med smerter i leddene i føtter, knær , skuldre, nakke og fingrene. Har ofte hatt betennelse i brystmuskelen (Thorax??) Når jeg får vondt i skulder/fingre/hender så sier legen at det er betennelse og at det er lite å gjøre med det.. Jeg reagere på mange medisiner slik at jeg kan ikke bruke betennelsedempende medisner. Kan det utføres andre undersøkelser enn den rent fysiske… eks. røntgen, biopsi, blodprøver etc. Kan jeg be om/forlange å bli innlagt på en rheumatologisk avd. på sykehus for å bli skikkelig utredet? Da livet mitt mildest talt er elendig for tida…. hilsen uføretrygdet kvinne på 40 .. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10598-leddene-verker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olaug Skrevet 23. november 2000 Del Skrevet 23. november 2000 Kan noen forklare hva dette betyr: Ledder: lett oppdrivning i PIP-ledder samt DIP-ledder der måtelig Plp.ømhet. Even lett palp.ømhet over abduktor pollikis longus bilateralt. Aksler u.a .. Albuer u.a. . Lett palp.ømhet over levator scapula. Ingen palp.ømhet over cips. Hofter u.a.. Kneledder u.a.. Fotledder lett palp.ømhet over lateral epikonyl. Måtlig palp.ømhet over MTP 5 bilateral. Bedømmning: Pas. Har lette tendinitter, just for tilfellet ikke så mye at hun skulle klare fibromyalgikriterier. Har også letter oppdrivning i PIP-ledder som ved arthrose i hendene samt fibromyalgi. Alt dette har rheumatolog skrevet etter kun å blitt undersøkt fysisk. Jeg plages mye med smerter i leddene i føtter, knær , skuldre, nakke og fingrene. Har ofte hatt betennelse i brystmuskelen (Thorax??) Når jeg får vondt i skulder/fingre/hender så sier legen at det er betennelse og at det er lite å gjøre med det.. Jeg reagere på mange medisiner slik at jeg kan ikke bruke betennelsedempende medisner. Kan det utføres andre undersøkelser enn den rent fysiske… eks. røntgen, biopsi, blodprøver etc. Kan jeg be om/forlange å bli innlagt på en rheumatologisk avd. på sykehus for å bli skikkelig utredet? Da livet mitt mildest talt er elendig for tida…. hilsen uføretrygdet kvinne på 40 .. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10598-leddene-verker/#findComment-54808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål Sand, almenlege Skrevet 23. november 2000 Del Skrevet 23. november 2000 Kjære Olaug. Reumatologen finner hovedsaklig ikke mye galt ved undersøkelse av leddene dine.Han finner lett hevelse i noen av fingerleddene hvor du også har smerter.Han el.hun tolker det som betennelser.Diagnbosen Fibromyalgi kan ikke stilles.Undersøkelsen kan gi mistanke om slitasjegikt i hendene.En rekke andre undersøkelser og prøver kan evnt.taes,men dette må vurderes av legen din og reumatologen.Du kan be om,men ikke forlange å bli lagt inn på en reumatologisk avdeling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10598-leddene-verker/#findComment-48119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål Sand, almenlege Skrevet 23. november 2000 Del Skrevet 23. november 2000 Kjære Olaug. Reumatologen finner hovedsaklig ikke mye galt ved undersøkelse av leddene dine.Han finner lett hevelse i noen av fingerleddene hvor du også har smerter.Han el.hun tolker det som betennelser.Diagnbosen Fibromyalgi kan ikke stilles.Undersøkelsen kan gi mistanke om slitasjegikt i hendene.En rekke andre undersøkelser og prøver kan evnt.taes,men dette må vurderes av legen din og reumatologen.Du kan be om,men ikke forlange å bli lagt inn på en reumatologisk avdeling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10598-leddene-verker/#findComment-54995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.