Gå til innhold

Hvor høye er dere-og hvor høye er barna deres?

Anbefalte innlegg

Gjest lis@bet

Lurer litt på dette om at barna som regel blir høyere enn sine foreldre.

Jeg er ca 181, og er ennå ikke helt komfortabel med å være så høyt oppe, selv om jeg snart er 26 og bør innse at det finnes verre ting her i verden.. :-)

Kjæresten min er akkurat like høy, så jeg har en mistanke om at våre fremtidige barn ikke akkurat blir under 1.50..

-Ikke at det er noen krise, det er sikkert like for noen å være "for liten" også, men jeg vet bare hvor hemmende det kan være å være utenfor gjennomsnittet.

Så, hvor høy er du/dere, og virker det som barna arver deres høyde?

Fortsetter under...

Pappan er 186 cm, jeg er 152,5 cm. :o) Lavrans blir nok rundt 170 cm tipper jeg, Tiril er vel heldig om hun blir 160 cm, hun ligner veeeeeldig på meg i kroppen. Foreløbig er de bare 2 og 4 år så det er litt tidlig å si kanskje.

Jeg er 176 cm og faren til de to eldste er 191 cm.

Gutten min på 10 år nærmer seg 160 , og raker over alle de andre i klassen.

Regner med at han blir godt over 190 høy!

Jenta mi som blir 12 år er lavere enn broren , men hun har stagnert veksten på grunn av Ritalinen hun går på.

Da hun var 2 år regnet de med at hun kom til å bli rundt 180 , men legen sa på sist kontroll at hun ikke kom til å bli særlig høy!

Gjest soIeiI

Min far er 186cm, min mor er 158cm.

Jeg er 180cm og min søster er 168cm.

Besteforeldrene på farsside er i overkant av 170cm. Bestefar på morsside er 175, bestemor er 160cm ca.

De fleste på farssiden er høye og slanke, på morssiden korte til middels lange, plugger.

Pappan er 186 cm, jeg er 152,5 cm. :o) Lavrans blir nok rundt 170 cm tipper jeg, Tiril er vel heldig om hun blir 160 cm, hun ligner veeeeeldig på meg i kroppen. Foreløbig er de bare 2 og 4 år så det er litt tidlig å si kanskje.

Jeg er 1.72 og faren 1.76. Barna våre en gutt som er 19 er 1.87, jenta på 16 er 1.65 og jenta på 11 er 1.60. regnestykket er morens og farens høyde = eks. 172 + 176 = 348/2 = 174 + 12 = 186 som blir gutters høyde og 174 - 12 = 162 som blir jentas høyde. Dette har jeg lest en plass og det stemmer kanskje litt ut ifra våre høyder.

Annonse

Gjest lis@bet

Jeg er 165 cm, eksen (og barnas far) er 177 cm....og du kan trygt si at barna mine ikke akkurat ruver i 17. mai toget ;-)

Foreldrene mine er også omtrent på den høyden. Moren min er 1.68 og faren min ca 1.75.

Tror jeg har arvet høyden etter bestefaren min, han var 1.85.

Så den som hvertfall ruvet i 17. mai toget, det var jeg. 1.74 i en alder av 12 år. :-/

Gjest lis@bet

Jeg er 1.72 og faren 1.76. Barna våre en gutt som er 19 er 1.87, jenta på 16 er 1.65 og jenta på 11 er 1.60. regnestykket er morens og farens høyde = eks. 172 + 176 = 348/2 = 174 + 12 = 186 som blir gutters høyde og 174 - 12 = 162 som blir jentas høyde. Dette har jeg lest en plass og det stemmer kanskje litt ut ifra våre høyder.

Eller kanskje de arver høyden til min kjærestes farmor, hun er 1.48 eller noe sånt. :o)

Jaja, vi får vente og se, planlegger hvertfall å få barn i løpet av neste år.

Gjest soIeiI

Eller kanskje de arver høyden til min kjærestes farmor, hun er 1.48 eller noe sånt. :o)

Jaja, vi får vente og se, planlegger hvertfall å få barn i løpet av neste år.

Så høye damer bør ikke få barn! ;)

Ehm, mener å ha hørt at det er en fordel å være høy når en er gravid pga størrelsen på bekkenet eller noe.

Lykke til med prøvinga :-)

Annonse

serendipity

I følge regnestykket blir de 181,5 og 157,5, eller??

Gjest lis@bet

Jeg er 176 cm og faren til de to eldste er 191 cm.

Gutten min på 10 år nærmer seg 160 , og raker over alle de andre i klassen.

Regner med at han blir godt over 190 høy!

Jenta mi som blir 12 år er lavere enn broren , men hun har stagnert veksten på grunn av Ritalinen hun går på.

Da hun var 2 år regnet de med at hun kom til å bli rundt 180 , men legen sa på sist kontroll at hun ikke kom til å bli særlig høy!

Tok dere håndrøntgen da hun var to år, eller sa legen bare hva han trodde?

Gjest soIeiI

I følge regnestykket blir de 181,5 og 157,5, eller??

Dette regnestykket er jo bare tull og tøys..

I såfall skulle jeg vært en mann og søstera mi skulle vært 160.

En må tenke over hvordan tanter, onkler og besteforeldre ser ut også.

(Pga bedre kosthold etc. så blir barna høyere enn besteforeldra, men se på bygningen)

For å anslå størrelsen som voksen kan man se på vekstkurven hos helsesøster.Røntgen av hånd er sikkert også en pekepinn.

Litt tidlig å si om barna arver vår høyde, da de bare er tre og et halvt og snart to år gamle. Men, det ser ut til at de også blir lange.

Selv er mannen min og jeg like høye, 184 cm. Han på litt over tre er 110 cm. høy., og ligger i overkant av skjemaer på måling av høyde. Jenta på snart to er 93 cm., også det høyt for alderen.

Selv har jeg en mor på 170 cm. og en far på 188 cm., så det er tydeligvis faren min jeg har arvet høyden fra.

serendipity

Dette regnestykket er jo bare tull og tøys..

I såfall skulle jeg vært en mann og søstera mi skulle vært 160.

En må tenke over hvordan tanter, onkler og besteforeldre ser ut også.

(Pga bedre kosthold etc. så blir barna høyere enn besteforeldra, men se på bygningen)

For å anslå størrelsen som voksen kan man se på vekstkurven hos helsesøster.Røntgen av hånd er sikkert også en pekepinn.

Ja kanskje ikke fullt så alvorlig ment :-)

Er du hun eller han :-)

*åpner buksa og kikker nedi*

Indikasjonene på at jeg kan defineres som mann er ganske sterke...;-)

Innlegget var vel egentlig en fleip, regnet med at de fleste visste jeg er mann, og at det derfor ikke er helt naturlig at døtre "arver" en slik høyde...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...