Gå til innhold

Hva mener dere? Å medle avbud

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest avlyst

Det var i siste liten, syns jeg..

Men det kommer an på hvorfor..

Hvis dette er noe dere har planlagt lenge og gledet dere til og grunnen deres er dårlig så skjønner jeg om dere andre blir litt grinete.

Vi skulle slå sammen min og en annens fødselsdag og planla dette for rundt en måned siden. Var jo avhengig av at alle kom, ettersom vi var så få og at vi hadde planlagt at 'jeg lager ditt' og 'du baker datt'.

Annonse

Alle tar med litt hver, så settes det på et felles bord slik at alle kan forsyne seg av det de vil. Mer eller mindre avtalt hva de forskjellige parene skal ha med, alt etter som hvor mange gjester det er.

Aha!

Hvor i landet kaller man en sånn fest for kurvfest? (bare nysgjerrig)

Alt avhengig av årsak det - er noen død så er det liksom greit , melder man avbud fordi man heller vil bli hjemme og slappe av er det litt dumt.

Men uansett ikke såmye å gjøre med det. Synes ikke det er sååå krise når det er to dager før uansett - da kan vel dere få fordelt kurvene på nytt.

Annonse

Gjest avbud

Kan man ikke, så kan man ikke. Om avbudet kommer 3 uker i forkant eller 1 time før, er det like "legitimt" forutsatt at man gir beskjed så raskt som mulig.

Den ene personen skulle lese noen bøker i forbindelse med kurs, og dette visste hun da vi planla å ha kurvfesten og slå sammen fødselsdagene våre. Helt greit at kan man ikke så kan man ikke, men jeg vil påstå at det hadde gått an å si ifra tidligere. Når vi var kun seks personer og hadde avtalt hva hvert par skulle ha med seg er det normal høflighet å si ifra litt tidligere.

Den ene personen skulle lese noen bøker i forbindelse med kurs, og dette visste hun da vi planla å ha kurvfesten og slå sammen fødselsdagene våre. Helt greit at kan man ikke så kan man ikke, men jeg vil påstå at det hadde gått an å si ifra tidligere. Når vi var kun seks personer og hadde avtalt hva hvert par skulle ha med seg er det normal høflighet å si ifra litt tidligere.

Jadda, jeg ser poenget ditt i dette tilfellet, men lurer likevel på hva som er problemet. Det er jo bare å ta en telefon til det andre paret og omorganisere disse kurvene en smule?

Gjest avlyst

Jadda, jeg ser poenget ditt i dette tilfellet, men lurer likevel på hva som er problemet. Det er jo bare å ta en telefon til det andre paret og omorganisere disse kurvene en smule?

Poenget med 'kurvene' var at det skulle være hjemmelaget italiensk mat. Ikke bare å gå på butikken å handle inn hjemmelaget pasta og lasagne. Hver enkelt 'kurv' tar lang tid å lage og jeg vil ikke be andre om å lage andre ting i tillegg til de som var avtalt. Vel, noen fødselsdagsfeiring ble det ikke på denne måten, så vi får finne på noe annet.

Poenget med 'kurvene' var at det skulle være hjemmelaget italiensk mat. Ikke bare å gå på butikken å handle inn hjemmelaget pasta og lasagne. Hver enkelt 'kurv' tar lang tid å lage og jeg vil ikke be andre om å lage andre ting i tillegg til de som var avtalt. Vel, noen fødselsdagsfeiring ble det ikke på denne måten, så vi får finne på noe annet.

Fordi du mangeler et par kurver i kurvsamlingen?

Da vet jeg ærlig talt ikke hvem av dere som er særest!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...